Το σχολείο μας υποστηρίζει δυναμικά και συμμετέχει αποτελεσματικά στην υλοποίηση των δράσεων στο πλαίσιο των Πράξεων«Ανάπτυξη
Υποστηρικτικών Δομών για την Ένταξη και Συμπερίληψη στην Εκπαίδευση των μαθητών
με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες - Μετατροπή του Ειδικού
Σχολείου σε Κέντρο ΥποστήριξηςΕιδικής
Αγωγής Εκπαίδευσης» και «ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Πολιτισμός και Ένταξη ευάλωτων κοινωνικών
ομάδων (ΕΚΟ) στα Δημοτικά Σχολεία»στους
Άξονες Προτεραιότητας 1, 2 & 3 του ΕΠ «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση.
Στα πλαίσια του μαθήματος της Γλώσσας και της Μελέτης Περιβάλλοντος οι μαθητές/τριες της Α΄και Β΄τάξης επισκέφθηκαν το Μουσείο Κινηματογράφου και συμμετείχαν σε διαθεματικές δραστηριότητες με στόχο τη δημιουργική τους απασχόληση.Στην αρχή οι υπεύθυνοι τους παρουσίασαν την ιστορία του κινηματογράφου με οπτικοακουστικά μέσα και στη συνέχεια τα παιδιά δραματοποίησαν μια ιστορία,η οποία γυρίστηκε σε μορφή ταινίας.
Συγχαρητήρια στους μικρούς/ές μαθητές/τριες για τη συμμετοχή και το ενδιαφέρον που έδειξαν!
"Κάθε Μάρτη, αρχίζει μια Άνοιξη". Μ.Αναγνωστάκης, "Τοπίο", (από τις ΠΑΡΕΝΘΕΣΕΙΣ 1956).
Καλό μήνα!
Διαβάστε παρακάτω κάποια έθιμα του Μάρτη:
Από
την 1η ως τις 31 του Μάρτη, τα παιδιά φορούν στο χέρι τους, στον καρπό,
ένα βραχιολάκι φτιαγμένο από στριμμένη άσπρη και κόκκινη κλωστή, τον
«Μάρτη» ή «Μαρτιά».
Σύμφωνα με την λαϊκή παράδοση, ο «Μάρτης», προστατεύει τα πρόσωπα των παιδιών από τον πρώτο ήλιο της άνοιξης, για να μην καούν.
Σε
πολλές περιοχές της χώρας μας, την πρώτη Μαρτίου ή στις 21 Μαρτίου,
ημέρα της εαρινής ισημερίας, τα παιδιά γυρνάνε στα σπίτια κρατώντας ένα
αρθρωτό ομοίωμα χελιδονιού, την «χελιδόνα», και τραγουδούν ένα είδος
καλάντων, τα χελιδονίσματα. Το έθιμο της χελιδόνας, έχει τις ρίζες του
στην αρχαία Ελλάδα, και επιβιώνει μέχρι τις μέρες μας σε πολλά μέρη της
Ελλάδας όπως Ήπειρο, Μακεδονία, Θράκη και Δωδεκάνησα.
Την
«χελιδόνα» σε κάποιες περιοχές την στολίζουν με φύλλα κισσού, που είναι
χαρακτηριστικό της αειθαλούς βλάστησης, σε άλλες, με ζουμπούλια ή άλλα
ανοιξιάτικα λουλούδια, κι αλλού της κρεμούν κουδουνάκια και πολύχρωμα
χαρτιά.
Διαβάστε παρακάτω κάποια αποσπάσματα ποιημάτων για το μήνα Μάρτη: Ρ. Μπούμη-Παππά, "Ο Μάρτης και η μάνα του"
Τον γνωρίζετε το Μάρτη τον τρελό και τον αντάρτη; Ξημερώνει και βραδιάζει κι εκατό γνώμες αλλάζει
Βάζει η μάνα του μπουγάδα,σχοινί δένει στη λιακάδα,
τα σεντόνια της ν’ απλώσει,
μια χαρά να τα στεγνώσει.Νά που ο Μάρτης μετανιώνει
και τα σύννεφα μαζώνει
και να μάσει η μάνα τρέχει
τα σεντόνια, γιατί βρέχει!Νά ο ήλιος σε λιγάκι,
φύσηξε το βοριαδάκι,
κι η φτωχή γυναίκα μόνη
τα σεντόνια ξαναπλώνει.Οδ. Ελύτη: "Το ερημονήσι" (Από τα Ρω του Έρωτα). Γεια σου Απρίλη
γεια σου Μάρτηκαι πικρή Σαρακοστήβάζω πλώρη και κατάρτικαι γυρεύω ένα νησίπου δε βρίσκεται στο χάρτη. Τα λουλούδια μεγαλώνουνκάθε νύχτα τρεις οργιέςτις ακρογιαλιές ισκιώνουνκαι τα δέντρα στις πλαγιέςσαν καβούρια σκαρφαλώνουν.Μες στης ερημιάς τ’ αγέριόλ’ αγιάζουνε μεμιάςπιάνεις του Θεού το χέρικαι τα κύματα ακουμπάςσαν αγριοπεριστέρι.ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ : Αν θέλετε παιδιά, στον ελεύθερο χρόνο σας, ν' ασχοληθείτε περισσότερο με το μήνα Μάρτη, προτείνουμε:1) να βρείτε από τη βικιπαίδεια πληροφορίες για το μήνα Μάρτη και τη σειρά του στο αρχαίο ρωμαϊκό ημερολόγιο2) άλλα ήθη και έθιμα του μήνα, από βιβλία Λαογραφίας ή από το διαδίκτυο.3) παροιμίες του μήνα.4) Βρείτε και διαβάστε την ιστορία με την "κατεργαριά του Μάρτη" που έπινε κρυφά το κρασί απ' τ' αδέλφια του.5) ζωγραφίστε ότι σας αρέσει από τα τραγούδια των παρακάτω video. To πρώτο είναι ένα παραδοσιακό δημοτικό της Ρόδου για τα κάλαντα του Μάρτη (χελιδονίσματα).
το δεύτερο είναι ένα έντεχνο τραγούδι για το Μάρτη
6) γράψτε τέλος μια δική σας ιστορία για το Μάρτη, για ν' ανεβάσουμε στο blog του σχολείου.