ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ  ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ  ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

 ΘΕΜΑΤΙΚΗ:  ΕΥ ΖΗΝ- ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ

ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ:  Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία, Ασφάλεια και Πρόληψη

Τίτλος: «Δε μαλώνω, δε μαλώνω, αγκαλιά μεγάλη απλώνω!»

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Σπυριδούλα Αλεξίου

Τάξη: Β΄ Δημοτικού

 Γενική στόχευση δεξιοτήτων προγράμματος:

Κριτική σκέψη, Δημιουργικότητα, Συνεργασία, Επικοινωνία, Ικανότητα διερεύνησης προβλήματος, Δεξιότητες του Νου, Ψηφιακές δεξιότητες, Αυτομέριμνα, Ασφάλεια και Πρόληψη.

    2ο Εργαστήριο                      24,28, 30/11 & 1/12/2023           

 «Ο κύκλος των απόψεων και των προτάσεων.»

                         Δραστηριότητες: 3

Στόχοι εργαστηρίου:

-Αναγνώριση των συναισθημάτων που προκαλούνται από τη βία και ενσυναίσθηση.

-Αναγνώριση και επιλογή ασφαλών τρόπων αντιμετώπι-σης της βίας. Ετοιμότητα και θάρρος υπεράσπισης του εαυτού τους και των άλλων από λεκτικό και σωματικό εκφοβισμό.

-Ικανότητα παρατήρησης και πρόβλεψης της.

-Ικανότητα ενσυναίσθησης.

-Ικανότητα διαχείρισης των συναισθημάτων τους όταν εκφοβίζονται από κάποιον ή κάποιους.

-Αναγνώριση του δικαίου και του αδίκου.

 1η Δραστηριότητα

Διαβάσαμε το βιβλίο «Ο Νταής του σχολικού» και το επεξεργαστήκαμε με βάση τη  ρουτίνα του Κύκλου Διαφορετικών Απόψεων. Τέθηκαν οι ερωτήσεις:

-Τι σημαίνει «νταής»;

-Πώς συμπεριφέρεται ο «νταής»;

-Τι συναισθήματα προκαλεί η συμπεριφορά του;

-Ποιος φταίει στο συγκεκριμένο πρόβλημα; Γιατί;

-Ποιος αντιμετωπίζει πρόβλημα;

-Ποιος θα ωφεληθεί αν δοθεί λύση;

2η Δραστηριότητα

Συνεχίσαμε με τη ρουτίνα Απόδοσης Δικαιοσύνης στο Παρόν, Μέλλον και Παρελθόν.

Ζήτησα από τους μαθητές να σκεφτούν ιδέες αντιμετώπισης του προβλήματος .

Τα παιδιά αρχικά συμφώνησαν ότι η  συμπεριφορά του Νταή είχε αρνητικές επιπτώσεις στον Αριστοτέλη. Στη συνέχεια χωρίστηκαν σε 4 ομάδες και κάθε ομάδα έπρεπε να συγκεντρώσει ιδέες για δράσεις σχετικές με:

 α) την αποφυγή του περιστατικού στο παρελθόν .Τι θα μπορούσε να είχε κάνει ο Αριστοτέλης για να αποφύγει τη δυσάρεστη αυτή κατάσταση;

β) την επίλυση του περιστατικού στο παρόν. Τι θα συμβουλεύαμε τον Αριστοτέλη να κάνει για να τον αντιμετωπίσει;

γ) δημιουργία συμβολαίου για την πρόληψη ανάλογων περιστατικών στο μέλλον.

δ) ζωγράφισαν σκηνές από την  ιστορία.

3η Δραστηριότητα

Δημιούργησαν ένα ηλεκτρονικό κόμικ με την ιστορία του βιβλίου χρησιμοποιώντας τον παρακάτω σύνδεσμο

 https://www.storyboardthat.com/

Ο Αριστοτέλης περιμένει χαρούμενος το σχολικό ενώ τα άλλα παιδιά το αντίθετο.

Ο Αριστοτέλης όταν μπαίνει στο σχολικό βρίσκει τον Άρη να του έχει πιάσει τη θέση και να τον κοροϊδεύει.

Την επόμενη μέρα ο «νταής» Άρης τον κοροϊδεύει για τα γυαλιά που φοράει.  (Στην εφαρμογή δεν υπήρχε εικονίτσα με γυαλιά).

Μια μέρα ο Άρης του άρπαξε την τσάντα και τότε ο Αριστοτέλης άρπαξε κι εκείνος τη δική του λέγοντάς του ότι θα σου τη δώσω αν μου δώσεις κι εσύ τη δική σου.  Ο Άρης ξαφνιάστηκε αλλά και πάνω στον πανικό του του έπεσε το τετράδιό του με αποτέλεσμα ο Αριστοτέλης να δει το όνομα του Άρη που ήταν ίδιο με το δικό του. Ο Άρης του ζητά να μην αποκαλύψει το πραγματικό του όνομα στα παιδιά κι εκείνος το κάνει.

Από  τότε τα δύο παιδιά γίνονται φίλοι και έχουν ένα κρυφό μυστικό.

Τα παιδιά αποφασίζουν να γιορτάσουν τη συμφιλίωσή του κάνοντας ένα πάρτυ!














Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου