ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΓΛΩΣΣΑ
ΤΙΤΛΟΣ
«Το
δικό μου παραμύθι»
ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΕΣ
ΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ
Το θέμα είναι απολύτως συμβατό με το Α.Π.Σ
και το Δ.Ε.Π.Π.Σ., εφόσον αποτελεί θέμα ενότητας της Γλώσσας της Β΄ τάξης και οι στόχοι που τίθενται
άπτονται πλήρως του αντίστοιχου αναλυτικού προγράμματος της Γλώσσας (βιβλίο
δασκάλου σελίδα 27.)
ΓΝΩΣΕΙΣ
ΚΑΙ ΠΡΟΤΕΡΕΣ ΙΔΕΕΣ Η΄ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ
Η ύπαρξη τετραδίου «παραγωγής γραπτού λόγου» και
στην Α΄ τάξη και στη Β΄ τάξη είναι σημαντικός παράγοντας, καθώς οι μαθητές θα
πρέπει να έχουν έρθει ήδη σε επαφή με τον γραπτό λόγο και με την προσπάθεια να
αποτυπώσουν σε χαρτί τη σκέψη τους και τα συναισθήματά τους. .
ΣΚΟΠΟΣ
Μέσα από αυτό το διδακτικό σενάριο
επιδιώκουμε οι μαθητές να συνεργαστούν , να ανακαλύψουν και να αναπτύξουν
δεξιότητες και τεχνικές χρήσης των Τ.Π.Ε. και στο τέλος να μάθουν, αλλά και να
δημιουργήσουν.
ΩΣ
ΠΡΟΣ ΤΑ ΓΝΩΣΤΙΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ
·
Να
παρουσιαστεί η δομή ενός παραμυθιού ή μιας ιστορίας γενικότερα (αρχή , μέση ,
τέλος)
·
Να
εξασκούνται προφορικά στη σύνθεση παραμυθιού.
·
Να
καλλιεργούν τη φαντασία τους.
·
Να
εξασκηθούν στη συλλογική παραγωγή κειμένων.
ΩΣ
ΠΡΟΣ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
·
Να
αναπτύξουν δεξιότητες χρήσης των λογισμικών που θα χρησιμοποιηθούν.
·
Να
αναπτύξουν θετική στάση στις Τ.Π.Ε.
·
Να
διασκεδάσουν με τη χρήση τους.
ΩΣ
ΠΡΟΣ ΤΗ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Θα είναι συνεργατική καθοδηγούμενη ανακάλυψη,
στα πλαίσια της οποίας οι μαθητές θα συνεργαστούν και με τη χρήση των
συγκεκριμένων λογισμικών θα ανακαλύψουν τη γνώση μέσα από ενδιαφέροντα
μονοπάτια με παιγνιώδη μορφή.
.ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ-ΣΥΝΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΩΝ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
·
Λογισμικό
Π.Ι. Α/θμιας Γλώσσας Α΄- Β΄ τάξης- Η Κοκκινοσκουφίτσα-
Το παραμύθι.
·
Βιβλίο
Γλώσσας μαθητή σε ψηφιακή μορφή.
·
Τετράδιο
εργασιών Γλώσσας μαθητή σε ψηφιακή μορφή
·
Ανοιχτό
λογισμικό ζωγραφικής Tux paint
·
Ανοιχτή
ψηφιακή βιβλιοθήκη Open book.
ΔΙΑΡΚΕΙΑ
2 δίωρα
ΟΡΓΑΝΩΣΗ
ΤΑΞΗΣ & ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΗ ΥΛΙΚΟΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΟΔΟΜΗ
To διδακτικό σενάριο διεξήχθη στο εργαστήριο
πληροφορικής του σχολείου και στην αίθουσά μας και οι μαθητές ήταν χωρισμένοι
σε 5 ομάδες των 4 παιδιών.
1ο
διδακτικό δίωρο
Η αφόρμηση για το σενάριο αυτό δόθηκε με το
παραμύθι της «Κοκκινοσκουφίτσας». Οι μαθητές στην τάξη, παρακολούθησαν το
παραμύθι αυτό από το online εκπαιδευτικό λογισμικό του Π. Ι. της Γλώσσας Α΄-Β΄
τάξης . Αφού ακούσανε και είδαν το
παραμύθι, το αφηγήθηκαν κάποια παιδιά με μεγάλη ευκολία (είναι γνωστό σε όλους)
και στη συνέχεια προχώρησαν στην επόμενη δραστηριότητα που έλεγε: Θυμήσου
και φτιάξε την ιστορία βάζοντας
κάποιες εικόνες στη σωστή σειρά. Έπειτα πάτησαν επιλογές και
παρακολούθησαν και το παραμύθι της γιαγιάς.
Στη
συνέχεια μπήκαμε στο βιβλίο της Γλώσσας
του μαθητή σε ψηφιακή μορφή και διάβασαν το παραμύθι «Ο ψεύτης βοσκός». Είπαμε
ότι κάθε παραμύθι θα πρέπει να έχει τίτλο, αρχή , μέση και τέλος. Έπειτα συζητήσαμε αυτό που συμβαίνει στην αρχή ,
αυτό που συμβαίνει στη μέση και αυτό που συμβαίνει στο τέλος του παραμυθιού.
Μετά
στο τετράδιο εργασιών του μαθητή κάναμε την άσκηση 9 όπου τα παιδιά βάλανε στη
σωστή θέση τον τίτλο του παραμυθιού , την αρχή, τη μέση και το τέλος.
2Ο
Διδακτικό δίωρο
Την
επόμενη μέρα συνεχίσαμε το σενάριο μας. Τους παρουσίασα ένα φύλλο word με
συγκεκριμένες λέξεις. Έπρεπε τώρα να
προσπαθήσει να γράψει η κάθε ομάδα το
δικό της παραμύθι. Αυτό βέβαια ήταν τρομακτικά δύσκολο , καθώς τα παιδιά δεν
είχαν χρησιμοποιήσει ποτέ ξανά τον κειμενογράφο. Έτσι, λοιπόν, βλέποντας τις
λέξεις από το φύλλο word έγραψαν το παραμύθι στο τετράδιό τους.
Αφού
έγραψαν το παραμύθι τους , του έδωσαν χρώμα και μορφή, ζωγραφίζοντας με το
ανοιχτό λογισμικό Tux paint και έγραψαν μέσα τον τίτλο του παραμυθιού που
έφτιαξε η κάθε ομάδα.
Τελειώνοντας
μπήκαμε στη ψηφιακή βιβλιοθήκη open book.gr και ακούσαμε ένα παραμύθι της
Βάσως Ψαράκη με τίτλο «Στον κήπο με τα
παραμύθια».
http://www.mikrosanagnostis.gr/library/pageflip25/Defa
0 $type={blogger}:
Δημοσίευση σχολίου