ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

  ΘΕΜΑΤΙΚΗ:  ΕΥ ΖΗΝ- ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ

ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ:  ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΟΥ- ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ

Τίτλος: «Γνωρίσω το σώμα μου»

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Σπυριδούλα Αλεξίου

Τάξη: Β΄ Δημοτικού

 Γενική στόχευση δεξιοτήτων προγράμματος:

Α.Δεξιότητες του 21ου αιώνα: Δημιουργικότητα, Επικοινωνία, Κριτική Σκέψη, Συνεργασία, Ψηφιακή Δημιουργικότητα και Επικοινωνία

Β. Δεξιότητες ζωής: Αυτομέριμνα, Κοινωνικές Δεξιότητες, Ενσυναίσθηση και Ευαισθησία, Προσαρμοστικότητα και Υπευθυνότητα

Γ. Δεξιότητες τεχνολογίας: Πληροφορικός και ψηφιακός γραμματισμός, Δεξιότητες δημιουργίας και διαμοιρασμού σε ηλεκτρονικά μέσα

Δ. Δεξιότητες του Νου: Οργανωσιακή Σκέψη, Επίλυση προβλημάτων, Κατασκευές, παιχνίδια, Ρουτίνες Σκέψης, Αναστοχασμός και Πρόληψη

  1ο Εργαστήριο                                   11/12/2023        

«Φτιάχνουμε τους κανόνες της ομάδας μας. Συμβόλαιο τάξης.»

Στόχοι εργαστηρίου:

Ανάπτυξη αυτοπειθαρχίας, υπευθυνότητας, συνεργασίας και ομαδικότητας.

Δεξιότητες αλληλοβοήθειας και επικοινωνίας.

Καλλιέργεια κριτικής σκέψης.

Ανάπτυξη ικανότητας στόχευσης και επίτευξης στόχων.

1η Δραστηριότητα

Τα παιδιά σχημάτισαν έναν κύκλο και σε ένα χαρτί του μέτρου έγραψαν τους κανόνες και δημιούργησαν  το συμβόλαιο της τάξης.

2η Δραστηριότητα

Χωρίστηκαν σε δυάδες και έπαιξαν το παιχνίδι εμπιστοσύνης «Το φύλλο και ο άνεμος». Το ένα παιδί είναι ο άνεμος που φυσάει προς διάφορα σημεία του σώματος του άλλου παιδιού. Το άλλο παιδί που είναι το φύλλο ανάλογα με ποιο σημείο του σώματος φυσάει ο άνεμος κινείται στον χώρο.

Μόλις ολοκληρώθηκε ο πρώτος γύρος άλλαξαν ρόλους.

3η Δραστηριότητα

Χωρίστηκαν σε ομάδες και η κάθε ομάδα ζωγράφισε και ένα τμήμα του ανθρώπινου σώματος. Όταν τελείωσαν ενώσαμε τα τμήματα και έτσι δημιουργήσαμε το ανθρώπινο σώμα της τάξης.

 4η Δραστηριότητα

Αξιολόγηση-αναστοχασμός

Οι μαθητές καλούνται να ζωγραφίσουν μια χαρούμενη ή μια λυπημένη φατσούλα ανάλογα με το πώς τους φάνηκε το εργαστήριο.



ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

 

 ΘΕΜΑΤΙΚΗ:  ΕΥ ΖΗΝ- ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ

ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ:  Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία, Ασφάλεια και Πρόληψη

Τίτλος: «Δε μαλώνω, δε μαλώνω, αγκαλιά μεγάλη απλώνω!»

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Σπυριδούλα Αλεξίου

Τάξη: Β΄ Δημοτικού

 Γενική στόχευση δεξιοτήτων προγράμματος:

Κριτική σκέψη, Δημιουργικότητα, Συνεργασία, Επικοινωνία, Ικανότητα διερεύνησης προβλήματος, Δεξιότητες του Νου, Ψηφιακές δεξιότητες, Αυτομέριμνα, Ασφάλεια και Πρόληψη.

  3ο Εργαστήριο             12,14,15,19,21,22/12/2023          

                «Μπαίνω στη θέση του άλλου»

Στόχοι εργαστηρίου:

Αποτύπωση σκέψεων και ιδεών μέσα από τη μορφή ρόλων σχετικών με την ιστορία που δημιούργησαν.                                                       

Ερμηνεία των ρόλων με τη δική τους οπτική.

Εντοπισμός των φανερών και κρυφών μηνυμάτων.

Απόκτηση στάσεων αποδοχής της διαφορετικότητας των άλλων.

Ικανότητα επίλυσης προβλημάτων.

1η Δραστηριότητα

Διαβάσαμε το σενάριο «Μιμή η Κουταλαυτού» και μετά συζητήσαμε πάνω σ΄αυτό. Έπειτα φτιάξαμε μια αφίσα της Μιμής και την κολλήσαμε στον πίνακα. Κάθε μαθητής σηκωνόταν και έγραφε στο εσωτερικό περίγραμμα της Μιμής τι μπορεί να νιώθει ή να σκέφτεται η Μιμή, ενώ έξω από το περίγραμμα τι νίωθει ή σκέφεται ό ίδιος για την συμπριφορά του Τζακ.

 2η Δραστηριότητα

Δραματοποιήσαμε ολόκληρο το σενάριο. Αυτό έγινε τμηματικά σκηνή- σκηνή με τη συμμετοχή όλων των μαθητών και εναλλαγή του ρόλου του Τζακ που είναι ο «κακός» της υπόθεσης, με σκοπό την αποφυγή συναισθηματικής φόρτισης από του μαθητές που υποδύονται τον ρόλο αυτόν.

 3η Δραστηριότητα

Ανακριτική καρέκλα

 Ο Τζακ κάθησε σε μια καρέκλα και τα παιδιά τον πλησιάζαν ασφυκτικά και του ζητούν τον λόγο αυτής της συμπεριφοράς και του εξηγούν ότι πρέπει να την αλλάξει.

Διάδρομος συνείδησης

Τα παιδιά χωρίστηκαν σε φίλους της Μιμής και του Μπένυ και περνούσαν από μπροστά του λέγοντας λόγια ενδυνάμωσης προς τη Μιμή π.χ. «Μιμή δεν είσαι μόνη, είμαστε όλοι φίλοι σου», «Είσαι δυνατή», Είσαι όμορφη» αλλά και λόγια αποθάρρυνσης προς τον Τζακ όπως «Πληγώνοντας τους άλλους γίνεσαι αντιπαθής», «Δε θα έχεις φίλους» κτλ

Τελετουργία

Ο Τζακ ζήτησε συγγνώμη από τη Μιμή. Τα παιδιά αποφάσισαν να κάνουν πάρτι συμφιλίωσης.

 4η Δραστηριότητα

Βάλαμεμε στο youtube το τραγούδι «Όπου υπάρχει αγάπη» και το τραγουδήσαμε.





 

Blogger news

Blogroll

Blog Archive