Έτησια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2022-2023)

Έτησια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2022-2023)

Σχολική Μονάδα: 80ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ - 9190635

Σχολικό Έτος: 2022 - 2023 Ημερομηνία Εξαγωγής: 06/11/2023

 Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

 Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου

 Το 80ο 6/θέσιο Δ.Σ. Θεσ/νίκης βρίσκεται επί της οδού Βαλτετσίου 17, στην Κάτω Τούμπα. Διοικητικά υπάγεται στη ΔΙ.Π.Ε. ΑΝΑΤ. ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ. Στην τοποθεσία αυτή στεγάζεται από το 1978. Το υπάρχον κτίριο χρησιμοποιείται από το 2005.

Η Σχολική Μονάδα διαθέτει 18 εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων που απαιτούνται για την υλοποίηση του αναλυτικού προγράμματος. Οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται στη θέση τους έγκαιρα και διασφαλίζουν με την επιστημονική τους κατάρτιση και την επαγγελματική τους εμπειρία την ποιότητα κι αποτελεσματική υλοποίηση του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου.

Ο συνολικός αριθμός των μαθητών είναι 127. Το μαθητικό δυναμικό της σχολικής μονάδας προέρχεται από οικογένειες με μέσο μορφωτικό, κοινωνικό κι οικονομικό επίπεδο. Οι γονείς ενδιαφέρονται για την ανάπτυξη κι ολοκλήρωση της προσωπικότητας των παιδιών τους. Έτσι υπάρχει η δυνατότητα να συμμετέχουν στις σχολικές δραστηριότητες που προάγουν τη μάθηση και την κοινωνικοποίησή τους.

Η σχολική μονάδα διαθέτει: 6 αίθουσες διδασκαλίας, 2 γραφεία για τον διευθυντή και τους εκπαιδευτικούς, 1 αίθουσα για το τμήμα ένταξης, 1 αίθουσα πληροφορικής, τουαλέτες, κυλικείο, αίθουσα με το αρχείο του σχολείου, τραπεζαρία, κεντρική σχολική βιβλιοθήκη, αίθουσα εκδηλώσεων, εσωτερικό γυμναστήριο, ανελκυστήρα, ειδική ράμπα Α.Μ.Ε.Α., όργανα & υλικά φυσικής γεωμετρίας, χάρτες, μουσικά όργανα, μικροφωνική εγκατάσταση, φωτοτυπικό μηχάνημα και σύνδεση στο διαδίκτυο. Οι σχολικές αίθουσες διαθέτουν Η/Υ, προτζέκτορα και λευκοπίνακα μαρκαδόρου. Η σχολική αίθουσα της Α΄ Τάξης διαθέτει τον εξοπλισμό για τη λειτουργία βιβλιοθήκης, με κατάλληλο υλικό για τους μαθητές της. Ο αύλειος χώρος έχει σχήμα «Π» και περιλαμβάνει τις κερκίδες, το γήπεδο καλαθοσφαίρισης και τις κρήνες.

Το 80ο 6/θέσιο Δ.Σ. Θεσ/νίκης ανήκει σε χώρο σχολικού συγκροτήματος, μαζί με το 26ο Δ.Σ. Θεσ/νίκης. Από τις 10 αίθουσες διδασκαλίας που διαθέτει, τις 4 «δανείζεται» το 26ο Δ.Σ. Θεσ/νίκης, για την κάλυψη των δικών του κτιριολογικών αναγκών. Στο πλαίσιο αυτό, οι δύο σχολικές μονάδες «μοιράζονται» τα ακόλουθα: τους κοινόχρηστους χώρους του κτιρίου, τις τουαλέτες, το κυλικείο, την αίθουσα πληροφορικής, την αίθουσα για το τμήμα ένταξης και τμήμα του αύλειου χώρου.


Τα έσοδα της σχολικής μονάδας καλύπτονται από την κρατική επιχορήγηση της Σχολικής Επιτροπής. ΟΣύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων συνεισφέρει, ενισχύει κι υποστηρίζει, με τα μέσα που διαθέτει, τις καθημερινέςανάγκες της σχολικής μονάδας, συμβάλλοντας στην ομαλή λειτουργία της. Ο Δήμος Θεσ/νίκης ανταποκρίνεταιστα αιτήματα της Σχολικής Μονάδας, διαθέτοντας τα κατάλληλα συνεργεία και τις αρμόδιες υπηρεσίες του.

 Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Θετικά σημεία

 Χαρακτηριστικό σημείο του σχολείου είναι η συστηματική φοίτηση. Όσον αφορά στη σχολική διαρροή είναι πολύ μικρή και ο λόγος είναι ότι μετεγκαταστάθηκαν οι μαθητές σε άλλη πόλη ή άλλη χώρα. Υπάρχει μία άψογη συνεργασία μεταξύ του σχολείου και της οικογένειας, γεγονός που βοηθά στην αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας. Βασικός σκοπός του σχολείου είναι η μέριμνα προς όλους τους μαθητές. Μέσα από το πρόγραμμα «Οδοιπορικό στην παράδοση» οι μαθητές εξοικειώθηκαν με τον ελληνικό πολιτισμό και αναπτύχθηκε το κλίμα της συνεργατικότητας. Ακόμη, δεν έχει εντοπιστεί το φαινόμενο του εκφοβισμού καθώς οι εκπαιδευτικοί φροντίζουν να προωθούν τους κανόνες θετικής συμπεριφοράς και να αναπτύσσουν θετικό κλίμα μεταξύ των μαθητών. Επίσης, υπήρξε ψυχολογική υποστήριξη των μαθητών της ΣΤ από τους εκπαιδευτικούς για την ομαλή μετάβαση τους στο Γυμνάσιο. Οι εκπαιδευτικοί πραγματοποιούν δραστηριότητες που προωθούν τόσο τη γνωστική όσο και την κριτική ικανότητα των μαθητών. Ο ηλεκτρονικός υπολογιστής και προβολέας αξιοποιούνται στη διδασκαλία καθώς και ο χώρος της βιβλιοθήκης του σχολείου.

 Σημεία προς βελτίωση

 Θα ήταν ενδιαφέρον και εποικοδομητικό να οργανωθούν δράσεις και προγράμματα επιμορφωτικού χαρακτήρα, στα οποία να συμμετείχαν οι γονείς, οι κηδεμόνες και οι εκπαιδευτικοί είτε δια ζώσης είτε εξ αποστάσεως.

Επίσης, το σχολείο να συμμετέχει σε περισσότερα ευρωπαϊκά προγράμματα όπως για παράδειγμα το eTwinning και το Erasmus. Τέλος, θα ήταν καλό να ανανεωθούν οι χάρτες.


  Θετικά σημεία

 Το θετικό κλίμα που επικρατούσε στο σχολείο βοήθησε πολύ στην πραγματοποίηση των εκπαιδευτικών στόχων. Ο σύλλογος των διδασκόντων έκανε συχνές συνεδριάσεις και χαρακτηριστικό στοιχείο ήταν οι ομόφωνες αποφάσεις που λάμβανε. Καθοριστικός ήταν ο ρόλος του διευθυντή που φρόντιζε τη δημιουργία ενός άριστου σχολικού κλίματος. Επίσης, η ατμόσφαιρα στο σχολείο ήταν πολύ καλή με αποτέλεσμα όλο το εκπαιδευτικό προσωπικό να προσπαθεί να αποδώσει το καλύτερο του εαυτού του. Ακόμη, η επικοινωνία του διευθυντή τόσο με τους εκπαιδευτικούς όσο και με τους γονείς και κηδεμόνες ήταν άμεση και ήταν πάντα διαθέσιμος για την επίλυση οποιουδήποτε θέματος προέκυπτε.

 Σημεία προς βελτίωση

 Θα ήταν καλό το σχολείο να συνεργάζεται με άλλα σχολεία με σκοπό να δημιουργηθούν και να διαμορφωθούν δίκτυα σχολείων.

Θετικά σημεία

 Οι ενδοσχολικές επιμορφώσεις που έγιναν για τη χρήση εφαρμογών και προγραμμάτων στις Νέες Τεχνολογίες και για τον τρόπο παροχής πρώτων βοηθειών ήταν ιδιαίτερα χρήσιμες. Μεγαλύτερη ήταν η συμμετοχή φέτος σε προγράμματα κοινωνικού ενδιαφέροντος.

 Σημεία προς βελτίωση

 Συμμετοχή σε ευρωπαϊκά προγράμματα, που θα βοηθήσουν στη διεύρυνση της εξωστρέφειας του σχολείου.

 Γ. ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν 0

Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις

-

Λειτουργία

Διοικητική λειτουργία

Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν

1

Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις ) Σχολείο και κοινότητα

Λειτουργία

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν 1

Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις ) Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις

 Παρατηρήσεις / Σχόλια

 Σημαντικότερα αποτελέσματα των Δράσεων

 Οι μαθητές:

 Συνειδητοποίησαν τους θησαυρούς της Λαϊκής μας παράδοσης & τη σπουδαιότητα της συνέχισης της πολιτιστικής μας κληρονομιάς

Γνώρισαν τα ήθη & τα έθιμα του τόπου μας. Τραγούδησαν Δημοτικά Τραγούδια & χόρεψαν Δημοτικούς χορούς

Ανέπτυξαν δεξιότητες καλύτερης επικοινωνίας

Συμμετείχαν ενεργά σε όλες τις δράσεις του προγράμματος.

Γονείς & κηδεμόνες βοήθησαν τους μαθητές & ήταν πολύ σημαντικοί υποστηρικτές σε κάθε δράση.

Επιμορφώσεις που υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο της Δράσης

 Πραγματοποιήθηκαν επιμορφώσεις στο πλαίσιο της χρήσης των υπολογιστών & του διαδικτύου

Πραγματοποιήθηκαν συζητήσεις με τους εκπαιδευτικούς στον πολιτιστικό σύλλογο & με τον υπεύθυνο χοροδιδάσκαλο έγινε διδασκαλία δημοτικών χορών.

Στο Παιδικό Μουσείο Θεσσαλονίκης μας δόθηκαν ερεθίσματα για δράσεις για το «Παλιό Σχολείο» και για τη σύνδεσή του με το σημερινό.

Υλικό που αξιοποιήθηκε

 Εκπαιδευτικό, εποπτικό υλικό, φύλλα εργασίας που αντλήθηκαν από το διαδίκτυο & υλικό από τα σχολικά εγχειρίδια σύμφωνα με το αναλυτικό πρόγραμμα των μαθημάτων κάθε τάξης (Γλώσσα, Εικαστικά, Πληροφορική, Μελέτη, Θρησκευτικά, Μουσική).

Παράμετροι που διευκόλυναν την επίτευξη των στόχων

 Η συνεργασία με ειδικούς εκπαιδευτικούς χοροδιδασκάλους, υπεύθυνους βιβλιοθήκης & υπεύθυνους μουσείων που πραγματοποίησαν τις αντίστοιχες δράσεις.

Η στήριξη των γονέων & κηδεμόνων & η άμεση ανταπόκρισή τους σε οτιδήποτε ζητήθηκε στο πρόγραμμα. Όλοι οι παραπάνω εμπλούτισαν το πρόγραμμά μας κάνοντας αποτελεσματική & ουσιαστική την εφαρμογή του. Κριτήρια επιτυχίας

Εξοικείωση με την Ελληνική παράδοση και την πολιτιστική μας κληρονομιά

Ανάδειξη και σημασία προστασίας, διαφύλαξης & συνέχειας της παράδοσής μας.

Καλλιέργεια αισθητικής & ενίσχυση των μαθητών/τριών σε εκδηλώσεις κοινωνικού & πολιτιστικού περιεχομένου.

Ενίσχυση της συλλογικότητας και συνεργασίας ανάμεσα στους μαθητές/τριες.  Ευαισθητοποίηση & προβληματισμός πάνω σε θέματα της Λαϊκής Παράδοσης.

Αποτελέσματα Δράσης

Καταφέραμε να υλοποιήσουμε όλες τις δράσεις με απόλυτη επιτυχία καθώς πραγματοποιήσαμε επιπρόσθετα & άλλες δράσεις.

Το πρόγραμμα έδωσε πολλές ευκαιρίες στους μαθητές/τριες για εικαστικές δημιουργίες, ζωγραφιές, φύλλα εργασίας, δραματοποίηση Λαϊκών παραμυθιών κ.α.
Μαθητές & εκπαιδευτικοί ανακαλύψαμε νέους τρόπους συνεργασίας & ουσιαστικότερης αλληλεπίδρασης.
Ανοίξαμε το σχολείο σε όλη τη σχολική κοινότητα και παρουσιάσαμε Δράσεις στο ευρύτερο περιβάλλον της πόλης μας.

Αλλαγές σε σχέση με τον αρχικό σχεδιασμό

 Δεν υπήρξαν αλλαγές σε σχέση με τον αρχικό σχεδιασμό.

 Επηρεάστηκε μόνο η παρουσίαση των Δημοτικών χορών λόγω προγράμματος του Δήμου Θεσσαλονίκης.

 Αναλυτικά διαδικασίες αξιολόγησης

 Σύντομο ερωτηματολόγιο προσαρμοσμένο στα επίπεδα των τάξεων.

 Σύντομος σχολιασμός των απαντήσεων ερωτηματολογίου  Καταγραφή απόψεων.

 Επιλογή φύλλων εργασίας & εποπτικού υλικού προς παρουσίαση ανάλογα με τις ανάγκες κάθε τάξης.

 Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν

 Δε συναντήσαμε ιδιαίτερες δυσκολίες & πραγματοποιήσαμε όλες τις δράσεις.

 Ένα βαθμό δυσκολίας αντιμετωπίσαμε στις μετακινήσεις μας εκτός σχολείου οι οποίες έγιναν με τα πόδια & κατά τις οποίες είχαμε τη συνδρομή των γονέων & κηδεμόνων, που η βοήθειά τους ήταν καθοριστική.

 Ανάδειξη Πρακτικών και προτάσεις για αξιοποίησή τους από άλλα σχολεία (προαιρετικά).

 Πρακτική 1 Άξονας

Σχολείο και κοινότητα

 Τίτλος Δράσης

 Οδοιπορικό Στην Ελληνική Παράδοση

 Στόχος Βελτίωσης

 Η επαφή με την Ελληνική Παράδοση και η εξοικείωση με την πολιτιστική μας κληρονομιά θα βοηθήσουν τους μαθητές/τριες να αποκτήσουν συνείδηση της ανθρώπινης δημιουργίας και της πολιτιστικής μας παράδοσης. Η ανάδειξη της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.

 Ενέργειες Υλοποίησης

Στο πρόγραμμα συμμετείχαν όλοι οι μαθητές/τριες του 80ου Δ.Σ. Θεσ/νίκης προσαρμόζοντας όλες τις δράσεις στο επίπεδο κάθε τμήματος.

ΒΙΝΤΕΟ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ

 Αρχικά έγινε ο σχεδιασμός του προγράμματος (δράσεις επικοινωνία με φορείς). Ξεκινήσαμε το πρόγραμμα το Νοέμβριο δίνοντας αρχικά το ερωτηματολόγιο στους μαθητές και μέσα από συζητήσεις και παρακολούθηση VIDEO έγινε η πρώτη εισαγωγή – προετοιμασία των μαθητών/τριών για το πρόγραμμα: «Όσα έφτασαν σε μας από παλιά Δόθηκαν φύλλα δραστηριοτήτων και ξεκίνησε η έρευνα για τα ήθη κι έθιμα του τόπου μας.

 ΕΡΕΥΝΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

 ΗΘΗ & ΕΘΙΜΑ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ

 «Διατηρώντας το παρελθόν για τις μελλοντικές γενιές

 Έρευνα Λαογραφικό υλικό Ήθη κι Έθιμα Χριστουγέννων Αποκριά Σαρακοστή Πάσχα.

Παρουσίαση στις τάξεις από τους μαθητές και δράσεις σε χώρους όπως η Δημοτική Βιβλιοθήκη Τριανδρίας. Παροιμίες – Αινίγματα – Μουσικές που χαρακτηρίζουν τα έθιμα – Καταγραφή υλικού.

 «Ανοίγω το σεντούκι της γιαγιάς & ταξιδεύω στο χρόνο

 Με τη βοήθεια των παππούδων των μαθητών/τριών ανοίξαμε το θησαυροφυλάκιο της παράδοσης και βγάλαμε τα παλιά αντικείμενα, τις φορεσιές, τα κεντήματα. Βρήκαμε τις ρίζες μας και δημιουργήσαμε μια Λαογραφική γωνιά στο σχολείο μας.

 Γνωρίσαμε τη γειτονιά μας, επισκεφτήκαμε τον πολιτιστικό σύλλογο της γειτονιάς μας. Ήρθαμε σε επαφή με τα Δημοτικά Τραγούδια και χορέψαμε Δημοτικούς χορούς του τόπου μας.

 «Με πυξίδα την παράδοση ταξιδέψαμε και γνωρίσαμε την Ελλάδα

 Κάναμε το πολιτιστικό πρόγραμμά μας να λειτουργήσει ως συνδετικός κρίκος σχολείου & κοινωνίας και συμμετείχαμε σε πολιτιστικές εκδηλώσεις του Δήμου Θεσ/νίκης.

Υλικό (παράθεση υπερσυνδέσμου)

 Β. ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ Στο πρόγραμμα συμμετείχαν όλοι οι μαθητές/τριες του 80ου Δ.Σ. Θεσ/νίκης προσαρμόζοντας όλες τις δράσεις στο επίπεδο κάθε τμήματος. ΒΙΝΤΕΟ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ Αρχικά έγινε ο σχεδιασμός του προγράμματος (δράσεις – επικοινωνία με φορείς). Ξεκινήσαμε το πρόγραμμα το Νοέμβριο δίνοντας αρχικά το ερωτηματολόγιο στους μαθητές και μέσα από συζητήσεις και παρακολούθηση VIDEO έγινε η πρώτη εισαγωγή – προετοιμασία των μαθητών/τριών για το πρόγραμμα: «Όσα έφτασαν σε μας από παλιά.» Δόθηκαν φύλλα δραστηριοτήτων και ξεκίνησε η έρευνα για τα ήθη κι έθιμα του τόπου μας.

ΕΡΕΥΝΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΗΘΗ & ΕΘΙΜΑ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ «Διατηρώντας το

παρελθόν για τις μελλοντικές γενιές.» Έρευνα – Λαογραφικό υλικό – Ήθη κι Έθιμα Χριστουγέννων – Αποκριά Σαρακοστή – Πάσχα. Παρουσίαση στις τάξεις από τους μαθητές και δράσεις σε χώρους όπως η Δημοτική Βιβλιοθήκη Τριανδρίας. Παροιμίες – Αινίγματα – Μουσικές που χαρακτηρίζουν τα έθιμα – Καταγραφή υλικού. •


«Ανοίγω το σεντούκι της γιαγιάς & ταξιδεύω στο χρόνο.» Με τη βοήθεια των παππούδων των μαθητών/τριών ανοίξαμε το θησαυροφυλάκιο της παράδοσης και βγάλαμε τα παλιά αντικείμενα, τις φορεσιές, τα κεντήματα. Βρήκαμε τις ρίζες μας και δημιουργήσαμε μια Λαογραφική γωνιά στο σχολείο μας. • Γνωρίσαμε τη γειτονιά μας, επισκεφτήκαμε τον πολιτιστικό σύλλογο της γειτονιάς μας. Ήρθαμε σε επαφή με τα Δημοτικά Τραγούδια και χορέψαμε Δημοτικούς χορούς του τόπου μας. «Με πυξίδα την παράδοση ταξιδέψαμε και γνωρίσαμε την Ελλάδα.» Κάναμε το πολιτιστικό πρόγραμμά μας να λειτουργήσει ως συνδετικός κρίκος σχολείου & κοινωνίας και συμμετείχαμε σε πολιτιστικές εκδηλώσεις του Δήμου Θεσ/νίκης.

 Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις

 Θέμα 1

 Άξονας

 Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση

 Ειδικότερο Θέμα

Προτείνουμε την πραγματοποίηση κάποιων επιμορφώσεων από εκπαιδευτικούς πληροφορικής & συμβούλους σε προγράμματα για τη χρήση διαδικτύου και ρομποτικής & για δράσεις στη σχολική βιβλιοθήκη για την ουσιαστική αξιοποίηση του χώρου. Τέλος, λόγω του ότι το πρόγραμμα έδωσε πολλές ευκαιρίες στους μαθητές για εικαστικές δημιουργίες με ιδιαίτερα θερμή αποδοχή από μεριάς τους, προτείνουμε τη δημιουργία ομάδων-ομίλων δράσης (ανά τμήμα) με βάση τις δεξιότητες των μαθητών. Κάτι τέτοιο θα ενισχύσει τη συνεργασία όσο & την αξία της εθελοντικής εργασίας στα πλαίσια της ευρύτερης σχολικής μονάδας η οποία μόνο χαρά μπορεί να επιφέρει στο σχολικό περιβάλλον.


 

Blogger news

Blogroll

Blog Archive