80Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ
ΣΤ΄ ΤΑΞΗ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ: ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ & ΤΟΠΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ
Τίτλος Προγράμματος: Η Μικρασιατική Καταστροφή και ο Ξεριζωμός: Οι μνήμες μένουν άσβηστες…».
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1Ο 6/10/2021
Έγραψα στον πίνακα τις λέξεις «πόλεμος» και «πρόσφυγας» και ακολούθησε καταιγισμός ιδεών από τα παιδιά για τις ερμηνείες τους και την προϋπάρχουσα γνώση τους πάνω σε αυτά τα θέματα. Οι μαθητές ανταποκρίθηκαν και μάλιστα διατύπωσαν με ακρίβεια τους ορισμούς τους. Έπειτα κάναμε αναζήτηση της ερμηνείας των λέξεων «πόλεμος» και «πρόσφυγας» στο ηλεκτρονικό λεξικό.
- Ακολούθησε δημιουργία εννοιολογικού χάρτη των λέξεων. Κάθε παιδί ανέφερε λέξεις που σκεφτόταν όταν άκουγε τις λέξεις «πόλεμος» και «πρόσφυγας» και έτσι δημιουργήσαμε τον παρακάτω χάρτη των λέξεων:
Αφού ολοκληρώθηκε ο εννοιολογικός χάρτης με μεγάλη επιτυχία από τους μαθη-τές, τους ζήτησα να γράψουν μια μόνο λέξη για το τι αισθάνονται κοιτώντας την παρακάτω εικόνα της μητέρας-πρόσφυγα της Μικρασιατικής Καταστροφής, την οποία ανάρτησα σε εμφανές σημείο της τάξης και να κολλήσουν το χαρτάκι δίπλα της, όπως και έγινε:
Τέλος κάναμε έναν αναστοχασμό σχετικά με την όλη διαδικασία του 1ου Εργαστή-ριου Δεξιοτήτων και οι μαθητές διατύπωσαν τις εντυπώσεις τους, οι οποίες ήταν από μέτριες έως ενθουσιώδεις. Προσωπικά είμαι πολύ ικανοποιημένη όχι μόνο από τη συμμετοχή τους αλλά και από τις εύστοχες απαντήσεις τους και την ανταπόκρισή τους!
(Επειδή δεν υπήρχε η δυνατότητα να έχουν ο καθένας τον δικό του υπολογιστή, τους έστειλα τους συνδέσμους του ηλεκτρονικού λεξικού και του εννοιολογικού χάρτη στο mail τους για να τα δουλέψουν στο σπίτι, αφού τους έδειξα πώς λειτουργούν και δεν ενέχουν κάποια ιδιαίτερη δυσκολία).