ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

 ΘΕΜΑΤΙΚΗΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία

ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ:  Οικονομία και ηθική

Τίτλος: « Πόσο δίκαιη είναι η σοκολάτα σου;»

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Σπυριδούλα Αλεξίου

Τάξη: Β΄ Δημοτικού

 Γενική στόχευση δεξιοτήτων προγράμματος:

Δεξιότητες 21ου αιώνα: Κριτική σκέψη, Συνεργασία, Δημιουργικότητα

Δεξιότητες Ζωής: Αποδοχή της πολιτισμικής διαφοράς, Ενσυναίσθηση, Σεβασμός, Υπευθυνότητα, Σεβασμός στη διαφορετική άποψη.

Ψηφιακές Δεξιότητες: Δεξιότητες χρήσης ψηφιακών μέσων,  Δεξιότητες παραγωγής περιεχομένου και διαμοιρασμού του σε ηλεκτρονικά μέσα, Ψηφιακός γραμματισμός, Ασφαλές Διαδίκτυο.

Δεξιότητες του Νου: Επίλυση προβλημάτων, Ικανότητα οργάνωσης, ανάλυσης και σφαιρικής θεώρησης.

Κεντρικές Δεξιότητες στόχευσης: Πολιτειότητα, Ενσυναίσθηση, Γνώση και κριτική κατανόηση του κόσμου.

    1ο Εργαστήριο                4,5,9,11,16,18 & 23/04/2024          

               «Η σοκολάτα μας ενώνει.»

 1ο Εργαστήριο

Στόχοι εργαστηρίου

1.   Εξάσκηση και ανάπτυξη της πολιτειότητας καθώς συνεργάζονται για την ολοκλήρωση ενός κοινού έργου.

2.   Ανάπτυξη προσαρμοστικότητας καθώς θα αλλάξουν ή θα διορθώσουν απόψεις που αποδεδειγμένα έσφαλλαν (στην παραγωγή και κατανάλωσή της).

3.   Ενίσχυση της γνώσης και κριτικής κατανόησης του κόσμου παρατηρώντας πώς οι καταναλωτικές μας συνήθειες μας συνδέουν με ανθρώπους  σε άλλους τόπους.

1η Δραστηριότητα

Δημιούργησαν  ιστοριογραμμή με φωτογραφίες για την αλυσίδα παραγωγής και κατανάλωσης σοκολάτας.

 Έγραψαν στα τετράδιά τους το ταξίδι των κόκκων του κακάο μέχρι να γίνει σοκολάτα, από το χωράφι ως το ράφι των καταστημάτων.

2η Δραστηριότητα

 Παρακολούθησαν βίντεο που δημιούργησε η οργάνωση Fair Traide.

3η Δραστηριότητα

Συζήτησαν στην ολομέλεια την ορθότητα της ιστοριογραμμής κι ό, τι τα εντυπωσίασε θετικά ή αρνητικά.

4η Δραστηριότητα

  Παίξαμε ένα παιχνίδι προσομοίωσης για το παγκόσμιο εμπόριο. Τα παιδιά σχημάτισαν με τα σώματά τους τη γραμμή των επαγγελματιών σοκολάτας ενώ κρατούσαν ένα σκοινί. Εγώ τους έλεγα διάφορα πιθανά σενάρια όπως π.χ. «Φέτος η παραγωγή δεν ήταν καλή διότι εμφανίστηκε ασθένεια στα κακαόδεντρα» και τα παιδιά καλούνταν, αν πίστευαν ότι αυτό το γεγονός θα επηρέ-αζε τον επαγγελματία που υποδυόταν, να κουνήσει πά-νω-κάτω τον σπάγκο. Έτσι φαινόταν οι εργαζόμενοι και οι τομείς που επηρεάζονταν από κάθε θετικό ή αρνητι-κό γεγονός.

5η Δραστηριότητα

 Δημιούργησαν ανά ομάδες ένα κόμικ με θέμα τη σοκολάτα και μετά το παρουσίασαν στην τάξη.

 


 


 


 

 


 








 

Blogger news

Blogroll

Blog Archive