Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης του Έργου της Σχολικής Μονάδας (2021-2022)

 


ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ 

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

Θετικά σημεία 

Παρά τις ειδικές συνθήκες λειτουργίας του σχολείου λόγω της πανδημίας το σχολείο προχώρησε στην κάλυψη της διδακτέας ύλης και φρόντισε η μάθηση των παιδιών να μη διαταραχθεί. Επιπλέον προσπάθησε να εισάγει καινοτομίες και δραστηριότητες που προάγουν  τη δημιουργική και κριτική σκέψη των παιδιών. Οι δράσεις τους φανερώνουν ένα σχολείο ανοιχτό σε προκλήσεις που ενδιαφέρεται πέραν της εκπλήρωσης των στόχων του αναλυτικού προγράμματο να εμπλουτίζει τη σχολική ζωή με ποιοτικές δράσεις. H φοίτηση των μαθητών/τριών του σχολείου μπορεί να  χαρακτηρισθεί συνεπής και συστηματική. Τα μέτρα που εφαρμόζει το σχολείο είναι ενδεδειγμένα και αποτελεσματικά. ΟΙ σχέσεις μεταξύ των μαθητών/τριών χαρακτηριζονται απο συνεργασία, αποδοχή και αλληλεγγύη. Η συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών, τα μέτρα που λαμβάνονται και η συνεργασία με αρμοδίους φορείς μεγιστοποιούν το θετικό κλίμα ανάμεσα στο μαθητικό δυναμικό του σχολείου. Επίσης αγαστές είναι και οι σχέσεις μεταξυ εκπαιδευτικων και μαθητών/τριων. Η συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών και των μαθητών, τα μέρα που λαμβάνονται και η συνεργασία με αρμοδίους φορείς μεγιστοποιούν το θετικό κλίμα ανάμεσα στο μαθητικό δυναμικό του σχολείου και το προσωπικό του σχολείου Οι σχέσεις μεταξύ σχολείου και  γονέων είναι  εξαιρετικές χάρη στα μέτρα που υιοθετεί το σχολείο κα τα τηρεί με συνέπεια. Οι γονείς φαίνονται ικανοποιημένοι και για τον λογο αυτό ανταποκρίνονται και συνεργάζονται με το σχολείο όπου απαιτείται η εμπλοκή τους. 

Σημεία προς βελτίωση 

Σε έναν ζωντανό, δυναμικό και εξελισσόμενο οργανισμό, όπως είναι κάθε σχολική μονάδα πάντοτε υπάρχουν σημεία για βελτίωση  που μπορεί να προκύψουν και κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους επειδή υπάρχει η ανάγκη για συνεχή βελτίωση και ανάπτυξη της  σχολικής μονάδας.  Ο σύλλογος διδασκόντων γνωρίζει πολύ καλά τα σημεία προς βελτίωση και θα τα εντάξει στον προγραμματισμό του επόμενου σχολικού έτους. Η τεκμηρίωση της σχολικής μονάδας ξεδιπλώνει τον πλούτο συμμετοχών σε καινοτόμες εκπαιδευτικές δράσεις. Γεγονός που φανερώνει τις προσπάθειες του σχολείου να εμπλουτίσει τη σχολική ζωή  με δημιουργικές εθελοντικές δράσεις που προάγουν την παιδεία των μαθητών και μαθητριών του σχολείου. Φανερώνει τη διάθεση των εκπαιδευτικών να ξεφύγουν από το στενά όρια του αναλυτικού προγράμματος. Ωστόσο πάντα υπάρχουν σημεία προς βελτίωση όπως π.χ.: σχολικό κλίμα ανατροφοδοτική διαδικασία καινοτόμες και σύγχρονες  διδακτικές μέθοδοι διδασκαλίας και μάθησης νέες τεχνολογίες  σχολική βιβλιοθήκη.  

Προτάσεις προς βελτίωση 

Μερικές προτάσεις προς βελτίωση της παιδαγωγικής και μαθησιακής λειτουργίας είναι:  Διατήρηση και όσο γίνεται βελτίωση των θετικών σχέσων ανάμεσα στους ετέρους της σχολικής κοινότητας, εκπαιδευτικούς, γονείς, μαθητές/τριες. Εφαρμογή της ετεροπαρατήρησης της διδακτικής πράξης, ως ανατροφοδοτική πρακτική. Η εφαρμογή μαθητοκεντρικών μεθόδων διδασκαλίας και μάθησης και διδακτικών πρακτικών, όπως π.χ διαφοροποιημένη διδασκαλία, συνεργατική μάθηση, ερευνητική, ανακαλυπτική μάθηση κ.α. Η ένταξη των νέων τεχνολογιών στην καθημερινή διδακτική και μαθησιακή διαδικασία. Η δημιουργία τράπεζας εκπαιδευτικού υλικού σε ψηφιακή ή έντυπη μορφή από το υποστηρικτικό  υλικό που προετοιμάζουν οι εκπαιδευτικοί για τη διδασκαλία τους, η οποία θα αποτελέσει τμήμα της συλλογής της σχολικής βιβλιοθήκης. Λειτουργία του σχολείου ως κοινότητα μάθησης. Η ένταξη της σχολικής βιβλιοθήκης στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία από το σύνολο των εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών του σχολείου.  

Διοικητική λειτουργία 

Θετικά σημεία 

Η αποτελεσματική λειτουργία του σχολείου σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.  Όλα όσα πέτυχε το σχολείο στη θεματική "Διοικητική λειτουργία" αποδεικνύουν την εύρυθμη λειτουργία του από την πλευρά της διεύθυνσης και την καλλιέργεια θετικού σχολικού κλίματος που καλλιεργήθηκε ανάμεσα στους εταίρους της σχολικής κοινότητας. Η υλοποίηση πολλών συνεδριάσεων του Σ.Δ. με ομόφωνες αποφάσεις, και η διασφάλιση της τήρησή τους με ευθύνη του Διευθυντή του σχολείου. Η συνεργασία του σχολείου με οργανισμούς και φορείς της τοπικής και ευρύτερης κοινωνίας που συνέδραμαν επικουρικά στο έργο του σχολείου κι εμπλούτισαν τη σχολική ζωή. Η ολοκλήρωση του χώρου της βιβλιοθήκης, ο εμπλουτισμός της συλλογής της και η αξιοποίηση της. Η αναβάθμιση των υπολογιστών και η απόκτηση 2 βιντεοπροβολέων. 

Σημεία προς βελτίωση 

Σε έναν ζωντανό εξελισσόμενο οργανισμό, όπως είναι η σχολική μονάδα, πάντα υπάρχουν σημεία προς βελτίωση, τα οποία διερευνούν οι εκπαιδευτικοί και τα εντάσσουν στον προγραμματισμό τους. Σημεία τα οποία χρειάζονται συνεχή προσπάθεια για  βελτίωση είναι:  Το εργασιακό  κλίμα Σχολικός κανονισμός Σχολικοί χώροι – υποδομές  

Προτάσεις προς βελτίωση 

Η διατήρηση και η όσο το δυνατόν βελτίωση του, ήδη, υπάρχοντος εργασιακού θετικού κλίματος Η επικαιροποίηση και διασφάλιση της εφαρμογής του σχολικού κανονισμού Η συνεχής αναβάθμιση της σχολικής βιβλιοθήκης με εμπλουτισμό της συλλογής της και η ένταξή της στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδακασια από το συνολο των εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών Η διερεύνηση των τυχόν σχολικών χώρων που χρήζουν αναβάθμιση και η προσπάθεια επίτευξης των στόχων

 Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών

 Θετικά σημεία 

Oι εκπαιδευτικοί του σχολείου έδειξαν ενδιαφέρον για επιμορφωτικές δράσεις και συμμετείχαν στις ενδοσχολικές επιμορφώσεις που οργάνωσε το σχολείο. Η  σχολική μονάδα ξεδιπλώνει τον πλούτο σε συμμετοχές σε εθνικά τοπικά και ευρωπαϊκά προγράμματα. Γεγονός που φανερώνει τις προσπάθειες του σχολείου να εμπλουτίσει τη σχολική ζωή  με δημιουργικές εθελοντικές δράσεις που προάγουν την παιδεία των μαθητών και μαθητριών του σχολείου και φανερώνει τη διάθεση των εκπαιδευτικών να ξεφύγουν από το στενά όρια του αναλυτικού προγράμματος. 

Σημεία προς βελτίωση 

Πάντοτε σ έναν ζωντανό οργανισμό, όπως είναι μια σχολική μονάδα, υπάρχουν σημεία προς βελτίωση τα οποία προκύπτουν και κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του οργανισμού.  Ο σύλλογος διδασκόντων γνωρίζει πολύ καλά τα σημεία προς βελτίωση και πιστεύουμε ότι θα τα εντάξει στον προγραμματισμό του επόμενου σχολικού έτους. Σημεία τα οποία χρειάζονται συνεχή προσπάθεια για  βελτίωση είναι:  Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών Η συμμετοχή σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα  

Προτάσεις προς βελτίωση 

Εξαιτίας των συνεχών αλλαγών στα περιβάλλοντα των κοινωνιών της μάθησης και τις  ραγδαίες εξελίξεις σε όλους τους τομείς της ζωής η επιστημονική συγκρότηση και η διαρκής επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών θεωρείται αναγκαία από τη σύγχρονη έρευνα και θεωρία. Η επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών συνδέεται με  τη διά βίου μάθηση και επιμόρφωση που διοργανώνεται από διάφορους φορείς και πρόσωπα και είναι και διαφόρων μορφών, όπως: Από εκπαιδευτικούς φορείς Από το Ι.Ε.Π. Από στελέχη της εκπαίδευσης Από τα Πανεπιστήμια κ.α. Ενδοσχολική ή διασχολική επιμόρφωση με επιμορφωτές είτε τις/τους ίδιους εκπαιδευτικούς του συλλόγου διδασκόντων του σχολείου που οργανώνει την επιμόρφωση ή άλλα αρμόδια πρόσωπα και φορείς. Για να οργανωθεί γίνεται αρχικά η διερεύνηση αναγκών και ιεράρχηση προτεραιοτήτων και στη συνέχεια η αναζήτηση κατάλληλων επιμορφωτών. Με τη μορφή της ετεροπαρατήρησης Εξ αποστάσεως σύγχρονη και ασύγχρονη (τηλεκπαίδευση) 

Άλλες προτάσεις που μπορούν να οδηγήσουν σε επαγγελματική ανάπτυξη είναι π.χ.: Ο αναστοχασμός του εκπαιδευτικού σχετικά με τη διδασκαλία και τη μάθηση, και ειδικότερα ως προς τον τρόπο διδασκαλίας του, σχετικά με τα θετικά σημεία και αυτά που χρήζουν βελτίωσης, ω προς τον ρόλο τον δικό του και των μαθητών/τριων, ή το εκπαιδευτικό πλαίσιο και τους παράγοντες που το καθορίζουν. Η αλληλεπίδραση με τους μαθητές και τις μαθήτριες, οι οποίοι/ες δίνουν ανατροφοδότηση σχετικά με το πόσο αποτελεσματικές είναι οι μέθοδοι, οι διδακτικές πρακτικές και τα μέσα που αξιοποιεί ο κάθε εκπαιδευτικός στη διδασκαλία του. Η συνεργασία του εκπαιδευτικού με τους συναδέλφους του με στελέχη εκπαίδευσης και με άτομα που έχουν γνώση και εμπειρία σε θέματα διδασκαλίας και μάθησης Οι πληροφορίες που προέρχονται από τη συνεργασία τους με γονείς Η αυτομόρφωσή του/της εκπαιδευτικού με ανάγνωση πηγών για θέματα που τον απασχολούν για θέματα διδακτικής μαθησιακής λειτουργίας Η «τράπεζα υλικού» σε ψηφιακή ή και έντυπη μορφή που συγκροτεί το κάθε σχολείο ή και σε συνεργασία με άλλα σχολεία Η παρακολούθηση συνεδρίων και η συμμετοχή του/της εκπαιδευτικού με εργασίες ατομικές ή και με την ενεργή συμμετοχή των παιδιών Η έρευνα δράση ως τρόπος επαγγελματικής ανάπτυξης Η συμμετοχή σε δράσεις κοινωνικού ενδιαφέροντος Η συνεργασία όλων των ετέρων της σχολικής κοινότητας σε όλα τα επίπεδα της σχολικής ζωής Ο σχεδιασμός και υλοποίηση επιμορφωτικών δράσεων σε συνεργασία με άλλα σχολεία, με συλλόγους γονέων και άλλους φορείς Επίσης η επαγγελματική εκπαίδευση των εκπαιδευτικών συνδέεται  και με την επιμόρφωση και συμμετοχή σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα (Erasmus, eTwinning  κ.λπ.)

ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΧΕΡΙΑ

 


Τραγουδάμε για τη διαφορετικότητα και απλώνουμε τα χέρια μας για να προσφέρουμε αγάπη και χαρά.

"Υπάρχουν χέρια", στίχοι-μουσική Locomondo.

"Ως εδώ", στίχοι-μουσική Χρυσούλα Κοτσάμπαση και Αναστασία Σταμάτη.

Ευχαριστούμε πολύ τον γονέα μαθήτριας της Δ΄ τάξης, που έκανε τη βιντεοσκόπηση, η οποία έγινε με τη γραπτή έγκριση των γονέων-κηδεμόνων των μαθητών/τριών και μόνο για σχολική χρήση.



ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟΝ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ

 


 

Blogger news

Blogroll

Blog Archive