Οι μαθητές/τριες της Γ΄ τάξης του σχολείου μας ένωσαν τις παιδικές φωνές τους με τους μαθητές/τριες του Δημ. Σχ. Άη Στράτη. Πραγματοποιήθηκε μια μοναδική δράση κατά την οποία τα παιδιά τραγούδησαν, μίλησαν μεταξύ τους, αντάλλαξαν ευχές και γνωρίστηκαν μέσα από το διαδίκτυο. Οι 11 μαθητές του Δημ. Σχ. Άη Στράτη μας γέμισαν χαρά και συγκίνηση και τους ευχαριστούμε που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμά μας και μοιράστηκαν μαζί μας αυτή την καταπληκτική εμπειρία.
ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία διοργανώθηκαν δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης στο σχολείο μας από τις δασκάλες ειδικής αγωγής. Σε κάθε τάξη ξεχωριστά έγινε λόγος για τις διάφορες μορφές αναπηρίας και δόθηκε η ευκαιρία στους μαθητές να τις αναγνωρίσουν μέσα από κατάλληλες εικόνες. Στη συνέχεια, αναφέρθηκαν περιπτώσεις ανθρώπων με αναπηρία που κατάφεραν σπουδαία πράγματα και συζητήθηκε ποιος είναι ο σωστός τρόπος συμπεριφοράς απέναντι στα άτομα αυτά. Έπειτα, μέσα από την ανάγνωση παιδικών βιβλίων και την παρουσίαση ταινιών μικρού μήκους οι μαθητές μπόρεσαν να εξωτερικεύσουν τις σκέψεις τους, να ερμηνεύσουν τα συναισθήματα των άλλων αναπτύσσοντας μεγαλύτερη ενσυναίσθηση και να ευαισθητοποιηθούν απέναντι στην αναπηρία. Το μήνυμα που επιχειρήθηκε να περαστεί είναι ότι όλοι είμαστε διαφορετικοί αλλά ίσοι.
Ειδικότερα, στην Α τάξη έγινε
ανάγνωση του βιβλίου «Έλμερ, ο παρδαλός ελέφαντας», ένα βιβλίο για τη
διαφορετικότητα, και στη συνέχεια οι μαθητές ζωγράφισαν.
Στη Β τάξη, παρουσιάστηκε
οπτικοακουστικά το βιβλίο «Το αυγό» και ζητήθηκε από τους μαθητές να κάνουν μια
ζωγραφιά.
Στη Γ τάξη, έγινε προβολή μιας
ταινίας μικρού μήκους σχετική με την κώφωση, δόθηκε το ελληνικό αλφάβητο στη νοηματική
γλώσσα και οι μαθητές έμαθαν να νοηματίζουν το όνομά τους.
Στη Δ τάξη, προβλήθηκε η ταινία
μικρού μήκους «Το δώρο» και δόθηκε στους μαθητές κόμικς με κενούς διαλόγους
τους οποίους έπρεπε να συμπληρώσουν κατά βούληση.
Τέλος, οι μαθητές της Ε και της
Στ παρακολούθησαν τη βραβευμένη ταινία «Ian» που βασίζεται σε πραγματική ιστορία και ακολούθησε συζήτηση.
ΕΡΓΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 6ο - ΣΤ ΤΑΞΗ
ΕΡΓΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 6ο
Νοέμβριος & Δεκέμβριος 2022
Στο στάδιο αυτό οι μαθητές περιηγήθηκαν στην ιστοσελίδα ΑΝΘΟΛΟΓΙΟ και έγινε ανάγνωση αποσπάσμα-τος από το μυθιστόρημα της Διδώς Σωτηρίου «Ματωμένα Χώματα» (1962) και παρακολούθησαν τη συνέντευξη που είχε δώσει η συγγραφέας το 1984 στην εκπομπή «Μονόγραμμα».
Έπειτα μελέτησαν αποσπάσματα από τις ανταποκρίσεις και τα
λογοτεχνικά κείμενα του νομπελίστα συγγραφέα Εrnest Hemingway, που σχετίζονται με τη Μικρασιατική
Καταστροφή.
Στη συνέχεια άκουσαν ένα απόσπασμα από τη συνέντευξη του βρετανού
ιστορικού Giles Milton σε μια συνέντευξή του για το βιβλίο
του «Σμύρνη, ο χαμένος παράδεισος».
Έπειτα ακολούθησε ανάγνωση από το ΙΜΕ του
αποσπάσματος με τίτλο «Οι Σύμμαχοι»
από το άρθρο "Οι πρωταγωνιστές της
τραγωδίας" και την πηγή «Σκηνές από την
καταστροφή της Σμύρνης" .
Τέλος, αφού χωρίστηκαν σε ομάδες, τους ζητήθηκε
να διαβάσουν το παρακάτω απόσπασμα από τον συγγραφέα - αυτόπτη μάρτυρα των
γεγονότων και να πούνε τη δική τους γνώμη για όσα εκτυλίχθηκαν τότε.
«Θεωρώ ότι ήταν αναγκαίο να ειπωθεί καθαρά, στον αγγλό-φωνο
κόσμο τουλάχιστον, τι σήμαινε για εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους εκείνο το
οποίο κατ΄ ευφημισμόν αποκαλείται “ρεαλιστική πολιτική”, που πληρώθηκε με αίμα,
δάκρυα,
εξανδραποδισμό και στρατού και προσφύγων. Οι Άγγλοι θα έπρεπε να αισθάνονται ντροπή για αυτό, όσον αφορά τουλά-χιστον το μέρος της ευθύνης που τους αναλογεί».
Oι μαθητές εργάστηκαν ομαδικά κι
έγραψαν ένα μικρό κεί-μενο αναφέροντας τη γνώμη τους για όσα εκτυλίχθηκαν τις
τραγικές εκείνες μέρες.
Ακολουθούν τα κείμενα των
μαθητών.