Εργαστήρια Δεξιοτήτων. Το δικό μου νησί .Από τους μαθητές της Δ΄ Τάξης

 











ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ - ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

                      ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ

                                ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

 ΣΤ΄ τάξη

Δασκάλα: Σπυριδούλα Αλεξίου         

   Οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης δανείστηκαν βιβλία και από τη Βιβλιοθήκη του σχολείου και από τη Βιβλιοθήκη της τάξης  για την περίοδο των διακοπών των Χριστουγέννων, τα οποία διάβασαν και μας τα παρουσίασαν.

  Η παρουσίαση έγινε με δύο τρόπους σε δύο διαφορετικές διδακτικές ώρες, στις 9 και 16/1/2023. Την πρώτη φορά έγινε προφορικά. Κάθε μαθητής σηκώθηκε και δείχνοντας το βιβλίο που είχε δανειστεί, ανέφερε τον τίτλο του βιβλίου και τον συγγραφέα, καθώς και μια περίληψη για την ιστορία που εκτυλισσόταν σε αυτό.

  Έπειτα οι μαθητές και η δασκάλα της τάξης, του έκαναν ερωτήσεις, όπως αν του άρεσε και πόσο και αν θα το σύστηνε να το δανειστούν και να το διαβάσουν  κι άλλοι μαθητές.

  Στη δεύτερη διδακτική ώρα οι μαθητές συμπλήρωσαν ένα φύλλο εργασίας βιβλιοπαρουσίασης που ετοίμασε η δασκάλα της τάξης και το χρωμάτισαν. Τα φύλλα εργασίας αναρτήθηκαν στον πίνακα ανακοινώσεων της Βιβλιοθήκης της τάξης.

  Παρακάτω υπάρχει το φύλλο εργασίας της βιβλιοπαρουσίασης καθώς και φωτογραφίες από την ανάρτησή των εργασιών τους.







ΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

 


ΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

«ΑΙΟΛΙΚΗ ΓΗ»

 

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ: ΑΛΕΞΙΟΥ ΣΠΥΡΙΔΟΥΛΑ (ΠΕ 70)

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗ: ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΟΥ ΑΝΝΑ (ΠΕ 71)

ΤΑΞΗ: ΣΤ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ: 17/01/2023

ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΛΩΣΣΑ

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: «Η ΖΩΗ ΣΕ ΑΛΛΟΥΣ ΤΟΠΟΥΣ»

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: 2 ΠΡΩΤΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΩΡΕΣ

ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ: 18, ΧΩΡΙΣΜΕΝΟΙ ΣΕ ΟΜΑΔΕΣ ( 2 ΟΜΑΔΕΣ ΤΩΝ 4 ΑΤΟΜΩΝ, 2 ΟΜΑΔΕΣ ΤΩΝ 5 ΑΤΟΜΩΝ)

ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

·         Γνωσιακός στόχος, η διασαφήνιση του ρόλου και της θέσης των τοπικών προσδιορισμών στο κείμενο καθώς και ο διαχωρισμός τους σε επιρρήματα και φράσεις με προθέσεις,

·         Η ενσυναισθηματική θεώρηση των γεγονότων της Μικρασιατικής Καταστροφής,

·         Η ανάπτυξη συνεργατικού κλίματος μεταξύ των μαθητών,

·         Η εξάσκηση στη χρήση πολυμορφικού κειμένου (ερωτηματολόγιο, συνέντευξη, άρθρο εφημερίδας),

·         Η ανάπτυξη κριτικής σκέψης,

·         Η δημιουργικότητα,

·         Η σύνδεση και η επικοινωνία με το κοινωνικό περιβάλλον.

 

ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

·         Ομαδοκεντρική διδασκαλία

·         Συνεργαργατική μάθηση

·         Διαλογική

·         Βιωματική εργασία

 

ΥΛΙΚΑ – ΜΕΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

·         Εγχειρίδιο γλώσσας

·         Ηλεκτρονικός υπολογιστής

·         Προβολέας

·         Πίνακας

·         Καρτέλες

 

 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

·         Ομαδικό παιχνίδι

·         Δημιουργία ερωτηματολογίου

·         Διενέργεια συνέντευξης

·         Σύνταξη άρθρου με εικόνα

·         Επεξεργασία ασκήσεων του εγχειριδίου

·         Σύνδεση με τα εργαστήρια δεξιοτήτων

 

ΠΟΡΕΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

1)      ΑΦΟΡΜΗΣΗ: Παιχνίδι ομαδικό «Το αστείο Πού;».Ρωτάει ένα παιδί από τη μια ομάδα πού βρίσκεται ένα αντικείμενο της τάξης και τα άλλα παιδιά των άλλων ομάδων έχουν μια ευκαιρία να δώσουν την πιο απίθανη, αστεία απάντηση (πχ «Πού βρίσκεται ο πίνακας;», Απάντηση: «Στο ταβάνι» ή «Δίπλα σου»). Κάθε φορά ο γραμματέας της ομάδας καταγράφει τις απαντήσεις σε ένα χαρτί που θα έχει διαχωρίσει σε δυο στήλες, μια για τα επιρρήματα τόπου και μια για τις φράσεις με προθέσεις τόπου. Η ομάδα που ρώτησε πρέπει να βρει σε ποια κατηγορία ανήκει η απάντηση. Όποια ομάδα δώσει τις περισσότερες σωστές απαντήσεις, κερδίζει.

2)      Έπειτα, μέσω του υπολογιστή οι μαθητές ακούν και βλέπουν το κείμενο «Αιολική γη» στον προβολέα με σκοπό να είναι πιο ελκυστικό για αυτούς. Στη συνέχεια, κάθε παιδί λέει μια μόνο λέξη για το τι ένιωσε από αυτό το κείμενο. Ωστόσο, σε αυτό το σημείο της διδασκαλίας, η δασκάλα της παράλληλης στήριξης έχει δείξει στον μαθητή καρτέλα - εικόνες με συναισθήματα έτσι ώστε ο μαθητής να επιλέξει την κατάλληλη.

3)      Συζητούν μεταξύ τους οι ομάδες για το τι σημαίνουν οι φράσεις «Κοιμηθείτε, όνειρά μας» και «Γη, Γη Αιολική, Γη του τόπου μου».

4)      Εντοπισμός των επιρρημάτων και των φράσεων με προθέσεις τόπου στο κείμενο από τις ομάδες και ανακοίνωση των αποτελεσμάτων. Σε αυτό το στάδιο η δασκάλα της παράλληλης στήριξης έχει σημειώσει στο βιβλίο του μαθητή κάποιες λέξεις με σκοπό ο μαθητής να εντοπίσει ποιες από αυτές είναι επιρρήματα τοπικά και ποιες φράσεις δηλώνουν τόπο.

5)      Γίνεται σύνδεση του μαθήματος με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων που αφορούν και αυτά στη Μικρασιατική Καταστροφή. Έχουν γίνει ήδη παρουσιάσεις με αναζήτηση εικόνων από το Άβαλον των Τεχνών από τους μαθητές και έχουν ακούσει αποσπάσματα από συγγραφικά έργα αλλά και συνεντεύξεις από δημοσιογράφους που υπήρξαν αυτόπτες μάρτυρες των γεγονότων της Σμύρνης. Επίσης, οι μαθητές έχουν ήδη γράψει άρθρο σε εφημερίδα της εποχής υποδυόμενοι πολεμικούς ανταποκριτές Έλληνες και ξένους της εποχής. Τώρα θα κληθούν να γράψουν ομαδικά ένα κείμενο για μια υποτιθέμενη εκδήλωση που θα οργανώσουν σχετική με το θέμα και να το συνοδεύσουν με μια ομαδική ζωγραφιά. Στο τέλος γίνεται παρουσίαση των άρθρων και των ζωγραφιών από την κάθε ομάδα και ανάρτησή τους στον πίνακα ανακοινώσεων.

6)      Με βάση τις εικόνες της σελίδας 88 του σχολικού βιβλίου οι μαθητές ανά ομάδες συζητούν για τους πρόσφυγες από την Αφρική, για τασυναισθήματα που τους δημιουργούνται και  επεκτείνεται η συζήτηση συνδέοντας τους με την επικαιρότητα (πόλεμος Ουκρανίας).

7)      Οι μαθητές ενασχολούνται και ολοκληρώνουν την άσκηση 7 του σχολικού βιβλίου όπου συμπληρώνουν τα κενά του κειμένου επιλέγοντας τον κατάλληλο τοπικό προσδιορισμό.

8)      Ανατίθεται στους μαθητές για το σπίτι να πάρουν συνέντευξη από γονείς ή συγγενείς που γνωρίζουν τα γεγονότα της Μικρασιατικής Καταστροφής ή έχουν καταγωγή από εκεί και να καταρτήσουν γι’ αυτό ένα ερωτηματολόγιο. Πρέπει να θέσουν ερωτήσεις για τον τόπο προέλευσης τους, τις συνθήκες διαβίωσης πριν την καταστροφή, να ζητήσουν περιγραφή των γεγονότων και της εγκατάλειψης της πατρίδας τους. Επίσης, να φέρουν αν υπάρχουν φωτογραφίες της εποχής.Η δασκάλα της παράλληλης στήριξης σχεδιάζει με τον μαθητή το ερωτηματολόγιο, δίνοντας του διάφορες ερωτήσεις με σκοπό ο μαθητής να επιλέξει τις κατάλληλες για να τις εντάξει στο ερωτηματολόγιό του.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι ομάδες έχουν χωριστεί ομοιογενώς και πως έχει φροντιστεί ο μαθητής της παράλληλης στήριξης να είναι με μαθητές που έχει καλή σχέση με σκοπό την ομαλή συνεργασία στο περιβάλλον της τάξης.

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ

 Οι μαθητές/τριες του σχολείου μας συμμετείχαν με ιδιαίτερη χαρά στον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Ζωγραφικής με τίτλο "Άγριες Μέλισσες και άλλοι Επικονιαστές στα λουλούδια του τόπου μου" στο μάθημα των Εικαστικών με υπεύθυνο Εκπαιδευτικό τον κ. Πέτρο Γκοσιόπουλο.











 

Blogger news

Blogroll

Blog Archive