ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟ 2ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΣ 2024

 









ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

       ΘΕΜΑΤΙΚΗΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία

ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ:  Οικονομία και ηθική

Τίτλος: « Πόσο δίκαιη είναι η σοκολάτα σου;»

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Σπυριδούλα Αλεξίου

Τάξη: Β΄ Δημοτικού

 Γενική στόχευση δεξιοτήτων προγράμματος:

Δεξιότητες 21ου αιώνα: Κριτική σκέψη, Συνεργασία, Δημιουργικότητα

Δεξιότητες Ζωής: Αποδοχή της πολιτισμικής διαφοράς, Ενσυναίσθηση, Σεβασμός, Υπευθυνότητα, Σεβασμός στη διαφορετική άποψη.

Ψηφιακές Δεξιότητες: Δεξιότητες χρήσης ψηφιακών μέσων,  Δεξιότητες παραγωγής περιεχομένου και διαμοιρασμού του σε ηλεκτρονικά μέσα, Ψηφιακός γραμματισμός, Ασφαλές Διαδίκτυο.

Δεξιότητες του Νου: Επίλυση προβλημάτων, Ικανότητα οργάνωσης, ανάλυσης και σφαιρικής θεώρησης.

Κεντρικές Δεξιότητες στόχευσης: Πολιτειότητα, Ενσυναίσθηση, Γνώση και κριτική κατανόηση του κόσμου.

    3ο Εργαστήριο                                        25/04/2024          

Τίτλος εργαστηρίου:

                   Πόσο αξίζει ο κόπος τους;

Στόχοι εργαστηρίου:

  1.Ανάπτυξη κριτικής σκέψης και κατανόησης του κόσμου αναζητώντας τις αιτίες καταπάτησης των ανθρώπινων δικαιωμάτων.

2. Καλλιέργεια της ενσυναίσθησης αναγνωρίζοντας τα προβλήματα των συνομηλίκων τους μικρών καλλιεργητών.      

Δραστηριότητα 1η     

Ενημερώθηκαν ότι το 2019 στην Ευρώπη παρήχθησαν 3,4 εκατομμύρια τόνοι σοκολάτας με έσοδα 53 εκατομμύρια ευρώ. Συζητήσαμε αν οι καλλιεργητές που προμηθεύουν κακάο έχουν μια άνετη ζωή.

Δραστηριότητα 2η     

Χωρίστηκαν σε ομάδες και εργάστηκαν στο φύλλο εργασίας. Μετά παρουσίασαν τις απόψεις τους και έγινε συζήτηση.

Δραστηριότητα 3η     

Παρακολούθησαν το δεύτερο μέρος του βίντεο και σσύγκριναν την πραγματικότητα με όσα έγραψαν.





ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

       ΘΕΜΑΤΙΚΗ: Δημιουργώ – Καινοτομώ , Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία

ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ: Επιχειρηματικότητα-Αγωγή σταδιοδρομίας- Γνωριμία με τα επαγγέλματα

Τίτλος: «Στην τσέπη χαρτζιλίκι»

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Σπυριδούλα Αλεξίου

Τάξη: Γ΄ Δημοτικού

 Γενική στόχευση προγράμματος:

Εργαστήριο  2ο                15,22/4 & 13/5/2024

Τίτλος εργαστηρίου:

                               Εισόδημα

Στόχοι:

Γνωριμία με την έννοια του εισοδήματος και τις πηγές του.
1. Κατονομάζουν τους τρόπους με τους
οποίους κερδίζουν το «εισόδημά» τους (χαρτζιλίκι).
2. Συνοψίζουν τους τρόπους με τους
οποίους κερδίζουν το χαρτζιλίκι τους.
3. Διατυπώνουν παραδείγματα ως προς τις έννοιες εργασία – πληρωμή.
4. Συνθέτουν μικρά κείμενα.

Δραστηριότητα 1η

Έγινε συζήτηση στην τάξη και χρήση πίνακα. Τους ζητήθηκε  να  πουν πως κερδίζουν το εισόδημά τους (χαρτζιλίκι, γενέθλια, γιορτές κ.τ.λ.) και καταγράψαμε τις απαντήσεις.

2η Δραστηριότητα

Δημιουργήσαμε εννοιολογικό χάρτη που οπτικοποιούσε τις απαντήσεις των μαθητών.

3η Δραστηριότητα

Οι μαθητές έγιναν ομάδες κι ετοίμασαν κάρτες παιχνιδιού. Κάθε ομάδα μαθητών να ετοίμασε 4
κάρτες για το επιτραπέζιο παιχνίδι. Στις 2 κάρτες έπρεπε να γράψουν  μια δουλειά που έκαναν και το ποσό που κέρδισαν π.χ. «Σήμερα έβγαλες το σκύλο βόλτα και κέρδισες 5 ευρώ» ή «Έχεις γενέθλια σήμερα! Χρόνια σου Πολλά! Μόλις πήρες 30 ευρώ δώρο από τον παππού και τη γιαγιά σου!» Στις άλλες 2 κάρτες  ανέφεραν μια δουλειά που δεν έκαναν και το ποσό που έχασαν π.χ. «Αρνήθηκες να βοηθήσεις τους γονείς σου με τα ψώνια. Λυπάμαι αλλά μόλις έχασες 2 ολόκληρα ευρώ».




 

Blogger news

Blogroll

Blog Archive