MY EASTER EGG

 Οι μαθητές/τριες της Ε΄ τάξης φτιάξαμε τα δικά μας ΜΟΝΑΔΙΚΑ ΑΥΓΑ του ΠΑΣΧΑ. Κόψαμε σελίδες από περιοδικά και φέραμε μικρές χάντρες, φτερά, φούντες κ. α. υλικά, για να στολίσουμε τα αυγά μας. Δημιουργήσαμε ένα ξεχωριστό αυγό με κολάζ από μικρά κομματάκια χαρτιού και διασκεδάσαμε συνεργαζόμενοι σε ομάδες.














ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΗΘΗ ΚΑΙ ΕΘΙΜΑ-ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΕΣ ΣΤΟΛΕΣ

 Στο πλαίσιο του προγράμματος "Οδοιπορικό στην Παράδοση" οι μαθητές/τριες της Γ΄ τάξης ασχολήθηκαν με την παραδοσιακή φορεσιά του τσολιά και οι μαθητές/τριες της Στ΄ τάξης συμπλήρωσαν φύλλο εργασίας με θέμα τις παραδοσιακές στολές συζητώντας και ανταλλάσοντας απόψεις.







ΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ



 ΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

«Η ΖΩΗ ΣΤΗΝ ΕΡΗΜΟ»

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ - ΜΕΝΤΟΡΑ: ΑΛΕΞΙΟΥ ΣΠΥΡΙΔΟΥΛΑ (ΠΕ 70)

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ - ΚΑΘΟΔΗΓΟΥΜΕΝΟΥ: ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΟΥ ΑΝΝΑ (ΠΕ

71)

ΤΑΞΗ: ΣΤ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ: 03/04/2023

ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: «Η ΓΗ ΩΣ ΧΩΡΟΣ ΖΩΗΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ»

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: 2 ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΩΡΑ

ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ: 18, ΧΩΡΙΣΜΕΝΟΙ ΣΕ ΟΜΑΔΕΣ ( 2 ΟΜΑΔΕΣ ΤΩΝ 4 ΑΤΟΜΩΝ, 2

ΟΜΑΔΕΣ ΤΩΝ 5 ΑΤΟΜΩΝ)

ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

 Η γνωριμία με το φυσικό περιβάλλον της ερήμου (γεωμορφολογία εδάφους,

χλωρίδα, πανίδα).

 Η γνωριμία με τις κλιματικές συνθήκες που επικρατούν στην έρημο.

 Η γνωριμία με τους κατοίκους της ερήμου.

 Η μελέτη των πρακτικών προσαρμογής στο φυσικό περιβάλλον από τους κατοίκους

της ερήμου και οι κοινωνικές δεξιότητες που έχουν αναπτύξει.

 Η μελέτη των αλληλεπιδράσεων και της αλληλεξάρτησης μεταξύ φυσικού

περιβάλλοντος και ανθρώπων.

 Η μελέτη του τρόπου επίλυσης προβλημάτων από τους κατοίκους της ερήμου

(αχανές έδαφος, τεράστιες διαδρομές σε άνυδρες και επικίνδυνες συνθήκες για τον

ανθρώπινο οργανισμό μέσα σε τελείως αφιλόξενο περιβάλλον κτλ).

 Η γνωριμία με τον τρόπο ζωής και εργασίας τους.

ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

 Ομαδοκεντρική διδασκαλία

 Διαλογική

 Θεατρικό παιχνίδι


ΥΛΙΚΑ – ΜΕΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

 Εγχειρίδιο γλώσσας

 Ηλεκτρονικός υπολογιστής (παρουσίαση, εικόνες, διαδίκτυο, εκπαιδευτικά

παιχνίδια)

 Προβολέας

 Πίνακας

 Παγκόσμιος γεωμορφολογικός χάρτης


ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

 Επεξεργασία ασκήσεων του τετραδίου εργασιών

 Σύνδεση με το μάθημα της φυσικής

 Ηλεκτρονικές ασκήσεις – Εκπαιδευτικά παιχνίδια

 Παιχνίδι ρόλων


ΠΟΡΕΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Βασικά, οι ομάδες έχουν χωριστεί ομοιογενώς και έχει φροντιστεί ο μαθητής της

παράλληλης στήριξης να είναι με μαθητές που έχει καλή σχέση με σκοπό την ομαλή

συνεργασία στο περιβάλλον της τάξης.

1) ΑΦΟΡΜΗΣΗ: Η δασκάλα ζητάει από την κάθε ομάδα να γράψει μία λέξη που της

έρχεται στο νου για την έρημο. Οι μαθητές, αφού συζητήσουν μεταξύ τους,

επιλέγουν μια λέξη και ο εκπρόσωπος της κάθε ομάδας αναφέρει τη λέξη.

2) Έπειτα, ξεκινά η παρουσίαση μέσω του προγράμματος power point όπου

παρέχονται στους μαθητές όλες οι απαραίτητες πληροφορίες για την έρημο και

που σχετίζονται με τους στόχους διδασκαλίας. Οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να

έρθουν σε επαφή με τη γνώση με έναν πιο ελκυστικό τρόπο για αυτούς καθώς

παράλληλα παρουσιάζεται και οπτικό υλικό.

3) Στη συνέχεια, με τη χρήση του προγράμματος γραφικής απεικόνισης της Γης, της

google earth, παρουσιάζονται εικόνες και πληροφορίες από δορυφορικές

φωτογραφίες και αεροφωτογραφίες από διάφορες ερήμους.

4) Επίσης, γίνεται σύνδεση του μαθήματος με τη φυσική και συγκεκριμένα με την

ενότητα που αφορά στο φως και τη θερμοκρασία και ανατίθεται στους μαθητές να

κάνουν ένα πείραμα. Συγκεκριμένα, δίνεται σε κάθε ομάδα ένα χαρτί λευκό και ένα

μαύρο και τους ζητείται να τα τοποθετήσουν σε σημείο που έχει ήλιο με σκοπό να

διαπιστωθεί ποιο θα είναι πιο ζεστό για να κατανοήσουν έτσι την επιλογή των

χρωμάτων της ενδυμασίας των κατοίκων της ερήμου. (Το συγκεκριμένο στάδιο θα

πραγματοποιηθεί εφόσον οι καιρικές συνθήκες το επιτρέπουν.)

5) Οι μαθητές ενασχολούνται και ολοκληρώνουν τις ασκήσεις του τετραδίου εργασιών

της σελίδας 31 όπου απαντούν σε ερωτήσεις σωστού – λάθους, γράφουν ένα

κείμενο σχετικό με το τι προσφέρει η όαση στους ανθρώπους που ζουν στην έρημο

και τέλος κάνουν μια άσκηση αντιστοίχισης.

6) Μέσω του ηλεκτρονικού υπολογιστή, οι μαθητές που είναι ήδη χωρισμένοι σε

ομάδες, ξεκινούν τις διαδραστικές ασκήσεις (κρυπτόλεξο, σωστού – λάθους κτλ)

που έχουν δημιουργηθεί από τη δασκάλα της τάξης και οι μαθητές εξασκούνται με

παιγνιώδη τρόπο.

7) Τέλος, ξεκινά το θεατρικό παιχνίδι που πρόκειται για ένα παιχνίδι ρόλων. Ζητείται

από τις ομάδες να σκεφτούν και να κάνουν αναπαράσταση ένα στιγμιότυπο της

ζωής των κατοίκων της ερήμου. Ένα παιδί από κάθε ομάδα σηκώνεται και

παρουσιάζει το στιγμιότυπο και οι υπόλοιποι μαθητές βρίσκουν ποιο είναι αυτό.

Η ΚΥΡΑ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ

 Στα πλαίσια του προγράμματος "Οδοιπορικό στην Παράδοση" οι μαθητές/τριες όλων των τμημάτων του σχολείου μας γνώρισαν τα έθιμα της "Κυρά Σαρακοστής" και πραγματοποίησαν διάφορες δράσεις.















ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ

 Με την έννοια Παράδοση ορίζουμε ό, τι αποκτήθηκε μέσα σε μια κοινωνία ή έθνος με αγώνα και μεταβιβάζεται  στις νεότερες γενιές κατά έναν ζωντανό τρόπο  είτε με τον λόγο είτε με τη γραφή είτε με τη δράση. Νιώθοντας χρέος μας να μεταφέρουμε στη νέα γενιά τις πολιτιστικές μας αξίες περάσαμε στη δράση. Επισκεφτήκαμε τον Πολιτιστικό Σύλλογο της γειτονιάς μας "Διόνυσος" και γνωρίσαμε πολύτιμες πτυχές της Παράδοσής μας. "Ανέβηκα στους ώμους του πατέρα μου να δω μακρύτερα το μέλλον" λέει εύστοχα ο λαός μας. Γι'  αυτό κι εμείς προτρέπουμε τα παιδιά μας να φτιάξουμε όλοι μαζί αυτή την αλυσίδα, που συνδέει τις γενιές και να κρατήσουμε την παράδοση και τον πολιτισμό μας ζωντανό μέσα στους αιώνες. Οι μαθητές/τριες όλων των τμημάτων του σχολείου μας συμμετείχαν με ενθουσιασμό σε όλες τις δράσεις δηλώνοντας με την παρουσία τους πως είναι άξιοι συνεχιστές της ελληνικής κληρονομιάς. Αρωγός σε αυτή μας την προσπάθεια ήταν ο υπεύθυνος χοροδιδάσκαλος του Συλλόγου "Διόνυσος", τον οποίο κι ευχαριστούμε.











































 

Blogger news

Blogroll

Blog Archive