ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ  ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ  ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

 ΘΕΜΑΤΙΚΗ:  ΕΥ ΖΗΝ- ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ

ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ:  Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία, Ασφάλεια και Πρόληψη

Τίτλος: «Δε μαλώνω, δε μαλώνω, αγκαλιά μεγάλη απλώνω!»

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Σπυριδούλα Αλεξίου

Τάξη: Β΄ Δημοτικού

 Γενική στόχευση δεξιοτήτων προγράμματος:

Κριτική σκέψη, Δημιουργικότητα, Συνεργασία, Επικοινωνία, Ικανότητα διερεύνησης προβλήματος, Δεξιότητες του Νου, Ψηφιακές δεξιότητες, Αυτομέριμνα, Ασφάλεια και Πρόληψη.

    2ο Εργαστήριο                      24,28, 30/11 & 1/12/2023           

 «Ο κύκλος των απόψεων και των προτάσεων.»

                         Δραστηριότητες: 3

Στόχοι εργαστηρίου:

-Αναγνώριση των συναισθημάτων που προκαλούνται από τη βία και ενσυναίσθηση.

-Αναγνώριση και επιλογή ασφαλών τρόπων αντιμετώπι-σης της βίας. Ετοιμότητα και θάρρος υπεράσπισης του εαυτού τους και των άλλων από λεκτικό και σωματικό εκφοβισμό.

-Ικανότητα παρατήρησης και πρόβλεψης της.

-Ικανότητα ενσυναίσθησης.

-Ικανότητα διαχείρισης των συναισθημάτων τους όταν εκφοβίζονται από κάποιον ή κάποιους.

-Αναγνώριση του δικαίου και του αδίκου.

 1η Δραστηριότητα

Διαβάσαμε το βιβλίο «Ο Νταής του σχολικού» και το επεξεργαστήκαμε με βάση τη  ρουτίνα του Κύκλου Διαφορετικών Απόψεων. Τέθηκαν οι ερωτήσεις:

-Τι σημαίνει «νταής»;

-Πώς συμπεριφέρεται ο «νταής»;

-Τι συναισθήματα προκαλεί η συμπεριφορά του;

-Ποιος φταίει στο συγκεκριμένο πρόβλημα; Γιατί;

-Ποιος αντιμετωπίζει πρόβλημα;

-Ποιος θα ωφεληθεί αν δοθεί λύση;

2η Δραστηριότητα

Συνεχίσαμε με τη ρουτίνα Απόδοσης Δικαιοσύνης στο Παρόν, Μέλλον και Παρελθόν.

Ζήτησα από τους μαθητές να σκεφτούν ιδέες αντιμετώπισης του προβλήματος .

Τα παιδιά αρχικά συμφώνησαν ότι η  συμπεριφορά του Νταή είχε αρνητικές επιπτώσεις στον Αριστοτέλη. Στη συνέχεια χωρίστηκαν σε 4 ομάδες και κάθε ομάδα έπρεπε να συγκεντρώσει ιδέες για δράσεις σχετικές με:

 α) την αποφυγή του περιστατικού στο παρελθόν .Τι θα μπορούσε να είχε κάνει ο Αριστοτέλης για να αποφύγει τη δυσάρεστη αυτή κατάσταση;

β) την επίλυση του περιστατικού στο παρόν. Τι θα συμβουλεύαμε τον Αριστοτέλη να κάνει για να τον αντιμετωπίσει;

γ) δημιουργία συμβολαίου για την πρόληψη ανάλογων περιστατικών στο μέλλον.

δ) ζωγράφισαν σκηνές από την  ιστορία.

3η Δραστηριότητα

Δημιούργησαν ένα ηλεκτρονικό κόμικ με την ιστορία του βιβλίου χρησιμοποιώντας τον παρακάτω σύνδεσμο

 https://www.storyboardthat.com/

Ο Αριστοτέλης περιμένει χαρούμενος το σχολικό ενώ τα άλλα παιδιά το αντίθετο.

Ο Αριστοτέλης όταν μπαίνει στο σχολικό βρίσκει τον Άρη να του έχει πιάσει τη θέση και να τον κοροϊδεύει.

Την επόμενη μέρα ο «νταής» Άρης τον κοροϊδεύει για τα γυαλιά που φοράει.  (Στην εφαρμογή δεν υπήρχε εικονίτσα με γυαλιά).

Μια μέρα ο Άρης του άρπαξε την τσάντα και τότε ο Αριστοτέλης άρπαξε κι εκείνος τη δική του λέγοντάς του ότι θα σου τη δώσω αν μου δώσεις κι εσύ τη δική σου.  Ο Άρης ξαφνιάστηκε αλλά και πάνω στον πανικό του του έπεσε το τετράδιό του με αποτέλεσμα ο Αριστοτέλης να δει το όνομα του Άρη που ήταν ίδιο με το δικό του. Ο Άρης του ζητά να μην αποκαλύψει το πραγματικό του όνομα στα παιδιά κι εκείνος το κάνει.

Από  τότε τα δύο παιδιά γίνονται φίλοι και έχουν ένα κρυφό μυστικό.

Τα παιδιά αποφασίζουν να γιορτάσουν τη συμφιλίωσή του κάνοντας ένα πάρτυ!














ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ  ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ  ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

 ΘΕΜΑΤΙΚΗ:  ΕΥ ΖΗΝ- ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ

ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ:  Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία, Ασφάλεια και Πρόληψη

Τίτλος: «Δε μαλώνω, δε μαλώνω, αγκαλιά μεγάλη απλώνω!»

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Σπυριδούλα Αλεξίου

Τάξη: Β΄ Δημοτικού

 Γενική στόχευση δεξιοτήτων προγράμματος:

Κριτική σκέψη, Δημιουργικότητα, Συνεργασία, Επικοινωνία, Ικανότητα διερεύνησης προβλήματος, Δεξιότητες του Νου, Ψηφιακές δεξιότητες, Αυτομέριμνα, Ασφάλεια και Πρόληψη.

    1ο Εργαστήριο                              21 & 23/11/2023  

«Συνεργάζομαι και αλληλεπιδρώ.»

                               Δραστηριότητες : 3

Στόχοι εργαστηρίου:

Να αποκτήσουν θετική αυτοεικόνα, να βελτιώσουν την αυτοαντίληψή τους και τις σχέσεις τους με τους συμμαθητές τους.


Να συνεργάζονται, να δουλεύουν ομαδικά,να συζητάνε, να σκέφτονται ομαδικά, να ανταλλάσσουν σκέψεις και ιδέες, να επικοινωνούν.

Να αναγνωρίζουν το φαινόμενο της ενδοσχολικής βίας.

Να αναγνωρίζουν τις διάφορες μορφές της
(λεκτική, σωματική, ηλεκτρονική, κοινωνική).

Να αναπτύξουν ενσυναίσθηση για τον θύτη και το θύμα.

 1η Δραστηριότητα

Τα παιδιά διάλεξαν έναν συμμαθητή τους που είχαν καιρό να παίξουν μαζί του ή που δεν παίζουν ποτέ μαζί του και έγιναν μαζί του «ζευγάρι». Μοιράστηκαν  ένα χαρτί στο οποίο ο ένας ζωγράφισε τον άλλον. (Η αλληλεπίδραση άρχισε με τη συνεργασία ζωγραφίζοντας  στο ίδιο χαρτί. Έπειτα έκοψαν  τις φιγούρες. Στη συνέχεια τους ζητήθηκε να γίνουν ομάδα με ένα άλλο «ζευγάρι». Όταν έγιναν κόλλησαν τις φιγούρες που έχουν κόψει σε ένα μεγάλο χαρτί και βρήκαν όνομα για την ομάδα τους το οποίο έγραψαν στο μεγάλο χαρτί και ζωγράφισαν κάτι που αντιπροσώ-πευε την ομάδα τους. Τέλος, παρουσίασαν  το όνομα της ομάδας τους και περιέγραψαν τη ζωγραφιά.

2η Δραστηριότητα

Με καταιγισμό ιδεών καταγράψαμε στον πίνακα ό,τι τους ερχόταν στο μυαλό ακούγοντας τη λέξη βία.  Χρησιμοποίησα  εποπτικό υλικό με εικόνες για τις τέσσερις μορφές βίας (λεκτική, σωματική, κοινωνική και ηλεκτρονική) και διερευνήσαμε τις πρότερες γνώσεις  των μαθητών για το θέμα αυτό.

3η Δραστηριότητα

Ζήτησα από τα παιδιά να μας μιλήσουν για  τις εμπειρίες τους πάνω στο θέμα στο χώρο του σχολείου ή αλλού και το τι ένιωσαν ή πώς αντέδρασαν. Ήταν μια πολύ εποικοδομητική συζήτηση κατά την οποία τα παιδιά ήταν ιδιαίτερα αποκαλυπτικά για διάφορες περιπτώσεις που βίωσαν από ορισμένους συμμαθητές τους.









ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ Γ΄ ΤΑΞΗΣ

                          ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ  ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

                                                      Γ΄ ΤΑΞΗΣ

                           ΘΕΜΑΤΙΚΗ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

          Υποθεματική: Παγκόσμια και Τοπική Πολιτιστική Κληρονομιά

                      Τίτλος : «Ταξιδεύοντας στα αρχαία θέατρα.»

 

                  4ο  Εργαστήριο                          20 & 27/11 και 4/12/2023 

                              «Ένα γράμμα στην τάξη μας.»         

Στόχοι του εργαστηρίου:

Συνεργασία, Επικοινωνία, Πρωτοβουλία, Υπευθυνότητα, Κοινωνικότητα, Ενσυναίσθηση, Ευαισθησία, Οργανωτική ικανότητα

                                      Δραστηριότητες: 3

1η Δραστηριότητα:

Η εκπαιδευτικός έφερε ένα γράμμα στην τάξη και τους παρακίνησε να το διαβάσουν. (Τα παιδιά ήταν χωρισμένα σε ομάδες οπότε πήρε ένα γράμμα η κάθε ομάδα). Το γράμμα ανέφερε: «Ταξιδέψαμε από τα βάθη του χρόνου, από ένα μέρος γεμάτο περιπέτεια και δράση...Ήμασταν θαμμένες για πολλά πολλά χρόνια, μα ,τώρα, μετά από πολλές ανασκαφές, μας ανακάλυψαν και μας έφεραν κοντά σας. Και επειδή μας αρέσουν πολύ τα παιχνίδια είμαστε κρυμμένες στο μέρος που και εσείς παίζετε καθημερινά και φοράτε διάφορα κοστούμια και μεταμφιέζεστε σε ό,τι σας οδηγήσει η φαντασία σας. Βρείτε μας και τότε θα ξεκινήσει το παιχνίδι…».

Ενώ τα παιδιά διάβαζαν το γράμμα η εκπαιδευτικός έκρυψε σε διάφορα σημεία της τάξης πέντε μάσκες-προσωπεία (όσα και οι ομάδες) τραγωδίας και κωμωδίας.

2η  Δραστηριότητα:

Οι ομάδες έψαξαν να βρουν τα κρυμμένα προσωπεία. Αναλόγως τι είδους προσωπείο βρήκε η κάθε ομάδα ανέλαβε να γράψει έναν διάλογο από μια υποτιθέμενη σκηνή αρχαίας τραγωδίας ή κωμωδίας.

3η  Δραστηριότητα:

Οι ομάδες κλήθηκαν να δραματοποιήσουν την ιστορία διαλόγου που έγραψαν. Βλέπουμε παρακάτω ένα στιγμιότυπο αυτής της δραματοποίησης.







 

Blogger news

Blogroll

Blog Archive