ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ  ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ  ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

 ΘΕΜΑΤΙΚΗ:  ΕΥ ΖΗΝ- ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ

ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ:  Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία, Ασφάλεια και Πρόληψη

Τίτλος: «Δε μαλώνω, δε μαλώνω, αγκαλιά μεγάλη απλώνω!»

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Σπυριδούλα Αλεξίου

Τάξη: Β΄ Δημοτικού

 Γενική στόχευση δεξιοτήτων προγράμματος:

Κριτική σκέψη, Δημιουργικότητα, Συνεργασία, Επικοινωνία, Ικανότητα διερεύνησης προβλήματος, Δεξιότητες του Νου, Ψηφιακές δεξιότητες, Αυτομέριμνα, Ασφάλεια και Πρόληψη.

    1ο Εργαστήριο                              21 & 23/11/2023  

«Συνεργάζομαι και αλληλεπιδρώ.»

                               Δραστηριότητες : 3

Στόχοι εργαστηρίου:

Να αποκτήσουν θετική αυτοεικόνα, να βελτιώσουν την αυτοαντίληψή τους και τις σχέσεις τους με τους συμμαθητές τους.


Να συνεργάζονται, να δουλεύουν ομαδικά,να συζητάνε, να σκέφτονται ομαδικά, να ανταλλάσσουν σκέψεις και ιδέες, να επικοινωνούν.

Να αναγνωρίζουν το φαινόμενο της ενδοσχολικής βίας.

Να αναγνωρίζουν τις διάφορες μορφές της
(λεκτική, σωματική, ηλεκτρονική, κοινωνική).

Να αναπτύξουν ενσυναίσθηση για τον θύτη και το θύμα.

 1η Δραστηριότητα

Τα παιδιά διάλεξαν έναν συμμαθητή τους που είχαν καιρό να παίξουν μαζί του ή που δεν παίζουν ποτέ μαζί του και έγιναν μαζί του «ζευγάρι». Μοιράστηκαν  ένα χαρτί στο οποίο ο ένας ζωγράφισε τον άλλον. (Η αλληλεπίδραση άρχισε με τη συνεργασία ζωγραφίζοντας  στο ίδιο χαρτί. Έπειτα έκοψαν  τις φιγούρες. Στη συνέχεια τους ζητήθηκε να γίνουν ομάδα με ένα άλλο «ζευγάρι». Όταν έγιναν κόλλησαν τις φιγούρες που έχουν κόψει σε ένα μεγάλο χαρτί και βρήκαν όνομα για την ομάδα τους το οποίο έγραψαν στο μεγάλο χαρτί και ζωγράφισαν κάτι που αντιπροσώ-πευε την ομάδα τους. Τέλος, παρουσίασαν  το όνομα της ομάδας τους και περιέγραψαν τη ζωγραφιά.

2η Δραστηριότητα

Με καταιγισμό ιδεών καταγράψαμε στον πίνακα ό,τι τους ερχόταν στο μυαλό ακούγοντας τη λέξη βία.  Χρησιμοποίησα  εποπτικό υλικό με εικόνες για τις τέσσερις μορφές βίας (λεκτική, σωματική, κοινωνική και ηλεκτρονική) και διερευνήσαμε τις πρότερες γνώσεις  των μαθητών για το θέμα αυτό.

3η Δραστηριότητα

Ζήτησα από τα παιδιά να μας μιλήσουν για  τις εμπειρίες τους πάνω στο θέμα στο χώρο του σχολείου ή αλλού και το τι ένιωσαν ή πώς αντέδρασαν. Ήταν μια πολύ εποικοδομητική συζήτηση κατά την οποία τα παιδιά ήταν ιδιαίτερα αποκαλυπτικά για διάφορες περιπτώσεις που βίωσαν από ορισμένους συμμαθητές τους.









0 $type={blogger}:

Δημοσίευση σχολίου

 

Blogger news

Blogroll

Blog Archive