ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ
ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ & ΕΝΕΡΓΩ-ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ
ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ:
Συμπερίληψη-Αυτοσεβασμός-Διαφορετικότητα
Τίτλος: «Μεγαλώνοντας με αξίες.»
Υπεύθυνη
εκπαιδευτικός: Σπυριδούλα Αλεξίου
Τάξη:
Γ΄ Δημοτικού
Γενική
στόχευση προγράμματος:
Α.
Δεξιότητες του 21ου αιώνα: Επικοινωνία, Κριτική Σκέψη, Συνεργασία,
Κοινωνική Ευαισθησία
Β. Δεξιότητες ζωής: Κοινωνικές
Δεξιότητες, Ενσυναίσθηση και Ευαισθησία,
Υπευθυνότητα, Αυτοσεβασμός, Αποδοχή της διαφορετικότητας, Κοινωνική
Προσφορά, Κοινωνική Ευθύνη και Υπευθυνότητα
Γ. Δεξιότητες τεχνολογίας:
Πληροφορικός και ψηφιακός γραμματισμός
Δεξιότητες δημιουργίας και
διαμοιρασμού σε ηλεκτρονικά μέσα
Δ. Δεξιότητες του
Νου: Διαχείριση συγκρούσεων, Επίλυση προβλημάτων
Εργαστήριο 1ο 19, 26 /2/2024 &
4/3/2024
Γνωριμία με την ομάδα.
Αναγνωρίζω και ιεραρχώ τις αξίες μου.
Στόχοι:
Δόμηση κοινωνικής ταυτότητας. Ανάπτυξη προφορικού λόγου.
Ανάπτυξη υπευθυνότητας,
συνεργασίας και ομαδικότητας.
Δεξιότητες αλληλοβοήθειας και επικοινωνίας.
Καλλιέργεια κριτικής σκέψης.
1η Δραστηριότητα
Τα παιδιά κάθισαν σε κύκλο και καθένα είπε το όνομά του και από πού πήρε
αυτό το όνομα, ποιος και γιατί το επέλεξε κι αν του αρέσει, καθώς και πώς τον
αποκαλούν οι φίλοι του. Όσο το κάθε παιδί αυτό-παρουσιαζόταν στην ομάδα, τα
υπόλοιπα έγραψαν το όνομα του συμμαθητή τους
και δύο τρία στοιχεία του χαρακτήρα του που τους αρέσουν πιο πολύ σε
αυτόν. Όταν τελείωσαν έδωσαν το χαρτί στον συμμαθητή τους κι αυτός σηκώθηκε όρθιος και το διάβασε δυνατά.
2η Δραστηριότητα
Τα παιδιά έπαιξαν τον ρόλο του δημοσιογράφου που παίρνει συνέντευξη και
έκαναν ο ένας στον άλλον την ερώτηση «Ποια είναι για εσένα οι πιο σημαντική
αξία στη ζωή» και απάντησαν στην ερώτηση αυτή.
3η Δραστηριότητα
Αποτύπωση ατομικών και κοινωνικών αξιών.
Συμπλήρωσαν ατομικά το φύλλο εργασίας «Προσδιορίζοντας τις 10 πιο
σημαντικές αξίες μας» ξεκινώντας από ό,τι κρίνουν πιο σημαντικό απαντώντας στην
ερώτηση «Ποιες είναι οι αξίες σας; Σε τι δίνετε αξία και δεν μπορείτε να
φανταστείτε τη ζωή σας χωρίς αυτό;»
Χωρίζονται σε ομάδες και εντοπίζουν τις κοινές αξίες και τις
παρουσιάζουν ανά ομάδα στην ολομέλεια.
Έπειτα έγινε η σύνθεση και καταγράφηκαν σε ένα χαρτόνι που αναρτήθηκε
στην τάξη.
4η Δραστηριότητα
Έγινε αξιολόγηση στο πλαίσιο της ομάδας με τη συμπλήρωση Φύλλου
αυτοαξιολόγησης.