ΘΕΜΑΤΙΚΗ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία
ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ: Οικονομία και ηθική
Τίτλος:
« Πόσο δίκαιη είναι η σοκολάτα σου;»
Υπεύθυνη
εκπαιδευτικός: Σπυριδούλα Αλεξίου
Τάξη:
Β΄ Δημοτικού
Γενική στόχευση δεξιοτήτων προγράμματος:
Δεξιότητες 21ου αιώνα: Κριτική σκέψη, Συνεργασία,
Δημιουργικότητα
Δεξιότητες Ζωής: Αποδοχή της πολιτισμικής διαφοράς,
Ενσυναίσθηση, Σεβασμός, Υπευθυνότητα, Σεβασμός στη διαφορετική άποψη.
Ψηφιακές Δεξιότητες: Δεξιότητες χρήσης ψηφιακών
μέσων, Δεξιότητες παραγωγής περιεχομένου
και διαμοιρασμού του σε ηλεκτρονικά μέσα, Ψηφιακός γραμματισμός, Ασφαλές
Διαδίκτυο.
Δεξιότητες του Νου: Επίλυση προβλημάτων, Ικανότητα
οργάνωσης, ανάλυσης και σφαιρικής θεώρησης.
Κεντρικές Δεξιότητες στόχευσης: Πολιτειότητα, Ενσυναίσθηση, Γνώση και κριτική
κατανόηση του κόσμου.
Στόχοι εργαστηρίου
1. Εξάσκηση και ανάπτυξη της
πολιτειότητας καθώς συνεργάζονται για την ολοκλήρωση ενός κοινού έργου.
2. Ανάπτυξη προσαρμοστικότητας καθώς θα
αλλάξουν ή θα διορθώσουν απόψεις που αποδεδειγμένα έσφαλλαν (στην παραγωγή και
κατανάλωσή της).
3. Ενίσχυση της γνώσης και κριτικής κατανόησης του κόσμου παρατηρώντας πώς οι καταναλωτικές μας συνήθειες μας συνδέουν με ανθρώπους σε άλλους τόπους.
1η
Δραστηριότητα
Δημιούργησαν
ιστοριογραμμή με φωτογραφίες για την
αλυσίδα παραγωγής και κατανάλωσης σοκολάτας.
Έγραψαν στα τετράδιά τους το ταξίδι των κόκκων
του κακάο μέχρι να γίνει σοκολάτα, από το χωράφι ως το ράφι των καταστημάτων.
2η Δραστηριότητα
Παρακολούθησαν βίντεο που
δημιούργησε η οργάνωση Fair Traide.
3η Δραστηριότητα
Συζήτησαν
στην ολομέλεια την ορθότητα της ιστοριογραμμής κι ό, τι τα εντυπωσίασε θετικά ή
αρνητικά.
4η Δραστηριότητα
5η Δραστηριότητα
Δημιούργησαν ανά ομάδες ένα κόμικ με θέμα τη σοκολάτα
και μετά το παρουσίασαν στην τάξη.
0 $type={blogger}:
Δημοσίευση σχολίου