ΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

 



«Ο ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΑΣΤΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ»

 

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ– ΜΕΝΤΟΡΑ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗ: ΑΛΕΞΙΟΥ ΣΠΥΡΙΔΟΥΛΑ (ΠΕ 70)

ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ - ΚΑΘΟΔΗΓΟΥΜΕΝΟΥ: ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΔΟΥ ΑΝΝΑ (ΠΕ 71)

ΤΑΞΗ: ΣΤ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ: 08 /06/2023

ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ: ΙΣΤΟΡΙΑ

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: «Η ΜΕΓΑΛΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ»

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: 2 ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΩΡΕΣ

ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ: 18, ΧΩΡΙΣΜΕΝΟΙ ΣΕ ΟΜΑΔΕΣ ( 2 ΟΜΑΔΕΣ ΤΩΝ 9 ΑΤΟΜΩΝ)

ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

Οι μαθητές:

·         Να κατανοήσουν το έργο και τη συμβολή του Ιωάννη Καποδίστρια στην οργάνωση του νέου ελληνικού κράτους.

·         Να αντιληφθούν ποιες δυσκολίες είχε να αντιμετωπίσει όταν ανέλαβε τη διακυβέρνηση του κράτους.

·         Να μάθουν τα μέτρα που πάρθηκαν για τη διοίκηση του κράτους.

·         Να γνωρίσουν τις ενέργειες του για την ενίσχυση της οικονομίας του κράτους.

·         Να αντιληφθούν το μέγεθος της προσφοράς του στον εκπαιδευτικό τομέα.

·         Να κατανοήσουν τον ρόλο των διπλωματικών ενεργειών του ως προς την εξωτερική του πολιτική.

·         Να μάθουν τους λόγους που οδήγησαν στη δολοφονία του.

·         Να καλλιεργήσουν τη δεξιότητα ανταλλαγής διαφορετικών απόψεων και αποδοχής των όρων τις διαλογικής συζήτησης

 

ΜΕΘΟΔΟΙ – ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

·         Ομαδοσυνεργατική

·         Διαλογική – Διάλογος, ιδεοθύελλα (καταιγισμός ιδεών)

 

ΥΛΙΚΑ – ΜΕΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

·         Εγχειρίδιο ιστορίας

·         Ηλεκτρονικός υπολογιστής (παρουσίαση, εικόνες,διαδίκτυο, εκπαιδευτικά παιχνίδια)

·         Προβολέας

·         Πίνακας

 

·         ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

·         Επεξεργασία ασκήσεων του τετραδίου εργασιών

·         Επεξήγηση εικόνων

·         Ηλεκτρονικές ασκήσεις – Εκπαιδευτικά παιχνίδια

·         Παιχνίδι ρόλων

 

ΠΟΡΕΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Οι μαθητές χωρίζονται σε δύο ομάδες. Ο χωρισμός των ομάδων έχει γίνει με τέτοιο τρόπο ώστε ο μαθητής της παράλληλης στήριξης να είναι με μαθητές που έχει ιδιαίτερη συμπάθεια με σκοπό την ομαλή συνεργασία στο περιβάλλον της τάξης.

1)      ΑΦΟΡΜΗΣΗ: Η εκπαιδευτικός με αφορμή τις βουλευτικές εκλογές που διεξάγονται στη χώρα μας, θέτει το ερώτημα «Τι ενέργειες πιστεύετε ότι θα έπρεπε να έχει κάνει ο κυβερνήτης Καποδίστριας για να βοηθήσει τον τόπο;» Έτσι, ζητείται από  τους μαθητές μέσω της τεχνικής της ιδεοθύελλας να γράψουν τις ιδέες τους σε ένα χαρτί και στη συνέχεια ένας εκπρόσωπος από την κάθε ομάδα να τις διαβάσει στην τάξη.

2)      Έπειτα, η εκπαιδευτικός κάνει μια σύντομη εισήγηση σχετική με το τι θα ασχοληθούν την επόμενη διδακτική ώρα. Επίσης, κάνει μία σύντομη αναδρομή του προηγούμενου μαθήματος και εξηγεί στους μαθητές ποια είναι τα βασικά στοιχεία της νέας ενότητας.

3)      Στη συνέχεια, ξεκινά η παρουσίαση μέσω του προγράμματος powerpointόπου παρέχονται στους μαθητές όλες οι απαραίτητες πληροφορίες για τον Ιωάννη Καποδίστρια και το έργο του που σχετίζονταιμε τους στόχους διδασκαλίας. Οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με τη γνώση με έναν πιο ελκυστικό τρόπο για αυτούς καθώς παράλληλα παρουσιάζεται πλούσιο οπτικό υλικό.

4)      Μετά οι μαθητές ενασχολούνται και ολοκληρώνουν την άσκηση 19του τετραδίου εργασιών της σελίδας 26, η οποία όμως έχει σχεδιαστεί από τη δασκάλα σε ηλεκτρονική μορφή μέσω της διαδραστικής και πολυμεσικής εφαρμογής εκμάθησης LearningApps.org. Ωστόσο, στη συγκεκριμένη άσκηση επειδή ζητείται να συμπληρωθούν τα κενά σε ένα κείμενο, έχει φροντίσει η δασκάλα της παράλληλης στήριξης να δώσει στον μαθητή τις λέξεις με σκοπό να τις βάλει αυτός στο σωστό κενό.

5)       Έπειτα, συνεχίζουν οι μαθητές με μια διαδραστικήασκήση και συγκεκριμένα ένα σταυρόλεξο που έχει δημιουργηθεί από τη δασκάλα και οι μαθητές εξασκούνται με παιγνιώδη τρόπο. Έτσι, έρχονται σε επαφή με τη γνώση με έναν πιο ευχάριστο τρόπο.

6)      Ύστερα, μοιράζεται ένα φυλλάδιο που περιέχει τα βασικά στοιχεία του μαθήματος με σκοπό οι μαθητές να το μελετήσουν ευκολότερα στο σπίτι. Ιδιαίτερα, στον μαθητή της παράλληλης στήριξης δίνεται φυλλάδιο στο οποίο παρουσιάζεται το μάθημα με εικόνες, στοιχείο που θα τον βοηθήσει περισσότερο.

7)      Τέλος,  ζητείται από τη μια ομάδα να συγκεντρώσει και να καταγράψει  επιχειρήματα υπέρ του έργου του Καποδίστρια και από την άλλη επιχειρήματα κατά του έργου του. Αφού τα συγκεντρώσουν, σηκώνονται οι εκπρόσωποι των ομάδων και ξεκινά ο διάλογος μεταξύ τους.

0 $type={blogger}:

Δημοσίευση σχολίου

 

Blogger news

Blogroll

Blog Archive