ΕΚΘΕΣΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 2020-2021


 Πρώτη Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2020-2021) 

Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου 

Το 80ο 6/θέσιο Δ.Σ. Θεσ/νίκης βρίσκεται επί της οδού Βαλτετσίου 17, στην Κάτω Τούμπα. Διοικητικά υπάγεται στη ΔΙ.Π.Ε. ΑΝΑΤ. ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ. Στην τοποθεσία αυτή στεγάζεται από το 1995. Το υπάρχον κτίριο χρησιμοποιείται από το 2005. 

Η Σχολική Μονάδα διαθέτει 18 εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων που απαιτούνται για την υλοποίηση του αναλυτικού προγράμματος. Οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται στη θέση τους έγκαιρα, διασφαλίζοντας την ποιότητα και την αποτελεσματική υλοποίηση του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου. Η κατάρτιση κι η εμπειρία τους ανταποκρίνονται στην επίτευξη των εκπαιδευτικών στόχων. 

Ο συνολικός αριθμός των μαθητών είναι 119, 60 αγόρια & 59 κορίτσια. Από τους 119 μαθητές/τριες οι 13είναι πρόσφυγες από την Τουρκία, τη Συρία, το Αφγανιστάν και 2 Ρομά. Μαζί με τους πρόσφυγες και Ρομά του 26ου Δημ Σχ. Θεσσαλονίκης ιδρύθηκε και λειτουργεί από κοινού Τμήμα Υποδοχής ΖΕΠ 1. Το μαθητικό δυναμικό της σχολικής μονάδας προέρχεται από οικογένειες με μέσο μορφωτικό, κοινωνικό κι οικονομικό επίπεδο. Οι γονείς ενδιαφέρονται για την ανάπτυξη κι ολοκλήρωση της προσωπικότητας των παιδιών τους. Έτσι υπάρχει η δυνατότητα να συμμετέχουν στις σχολικές δραστηριότητες που προάγουν τη μάθηση και την κοινωνικοποίησή τους. 

Η σχολική μονάδα διαθέτει: 12 αίθουσες διδασκαλίας, 2 γραφεία για το διευθυντή και τους εκπαιδευτικούς, 1 αίθουσα για το τμήμα ένταξης, 1 αίθουσα πληροφορικής, τουαλέτες, κυλικείο, αίθουσα Covid – 19, τραπεζαρία, κεντρική σχολική βιβλιοθήκη, αίθουσα εκδηλώσεων, εσωτερικό γυμναστήριο, ανελκυστήρα, ειδική ράμπα Α.Μ.Ε.Α., όργανα & υλικά φυσικής – γεωμετρίας, χάρτες, μουσικά όργανα, μικροφωνική εγκατάσταση, φωτοτυπικό μηχάνημα και σύνδεση στο διαδίκτυο. Οι σχολικές αίθουσες διαθέτουν Η/Υ, βιντεοπροβολείς και λευκό πίνακα μαρκαδόρου. Η σχολική αίθουσα της Α΄ Τάξης διαθέτει τον εξοπλισμό για τη λειτουργία βιβλιοθήκης, με κατάλληλο υλικό για τους μαθητές της. Ο αύλειος χώρος έχει σχήμα «Π» & περιλαμβάνει τις κερκίδες, το γήπεδο καλαθοσφαίρισης και τις κρήνες. 

Το 80ο 6/θέσιο Δ.Σ. Θεσ/νίκης ανήκει σε χώρο σχολικού συγκροτήματος, μαζί με το 26ο Δ.Σ. Θεσ/νίκης. Από τις 12 αίθουσες διδασκαλίας που διαθέτει το κτίριο του 80ου Δ.Σ. Θεσ/νίκης, τις 4 αίθουσες «δανείζεται» το 26ο Δ.Σ. Θεσ/νίκης, για την κάλυψη των δικών του κτιριακών αναγκών. Στο πλαίσιο αυτό, οι δύο σχολικές μονάδες «μοιράζονται» τα ακόλουθα: τους κοινόχρηστους χώρους του κτιρίου, τις τουαλέτες, το κυλικείο, την αίθουσα πληροφορικής, την αίθουσα για το τμήμα ένταξης & τμήμα του αύλειου χώρου. 

Τα έσοδα της σχολικής μονάδας καλύπτονται από την κρατική επιχορήγηση της Σχολικής Επιτροπής. Ο Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων συνεισφέρει, ενισχύει κι υποστηρίζει, με τα μέσα που διαθέτει, τις καθημερινές ανάγκες της σχολικής μονάδας, συμβάλλοντας στην ομαλή λειτουργία της. Ο Δήμος Θεσ/νίκης ανταποκρίνεται άμεσα στα αιτήματα της Σχολικής Μονάδας, διαθέτοντας τα κατάλληλα συνεργεία και τις αρμόδιες υπηρεσίες του. 

Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία 

Θετικά σημεία 

Στο σχολείο μας η φοίτηση χαρακτηρίζεται συνεπής και συστηματική. Οι μετακινήσεις των μαθητών γίνονται χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα και οι γονείς είναι απόλυτα συνεργάσιμοι. Όσον αφορά τη σχολική διαρροή είναι πολύ μικρή και οφείλεται κυρίως σε λόγους μετεγκατάστασης των μαθητών και όχι σε προβλήματα που προέκυψαν σε σχέση με τη φοίτησή τους στο σχολείο μας. Στόχος της σχολικής μονάδας είναι η μέριμνα προς όλους τους μαθητές, δεδομένου ότι στο σχολείο φοιτούν ρομά, πρόσφυγες και μετανάστες. Η Τάξη Υποδοχής, το πρόγραμμα «Όλοι ίσοι, όλοι διαφορετικοί» βοήθησαν στην εξοικείωση, ενσωμάτωση στη σχολική ζωή, όπως και στην εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας. Οι καλές σχέσεις με τους γονείς, όπως και μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών έχουν ως αποτέλεσμα το καλό κλίμα στο σχολείο. Δεν έχουμε το φαινόμενο bulling μεταξύ των μαθητών/τριών και οι εκπαιδευτικοί αφιερώνουν χρόνο για την προώθηση κανόνων επιβραβεύοντας θετικές συμπεριφορές. Επίσης, έγινε ό, τι ήταν δυνατόν για την ομαλή μετάβαση των μαθητών της ΣΤ΄ τάξης στο Γυμνάσιο δεδομένων των προβλημάτων λόγω Covid. Οι εκπαιδευτικοί πραγματοποιούν συχνά δραστηριότητες που προάγουν την γνωστική, δημιουργική αλλά και κριτική ικανότητα των μαθητών, πολλές από τις οποίες γίνονται στον όμορφο και φιλόξενο χώρο της βιβλιοθήκης που διαθέτει το. Η διδασκαλία των εκπαιδευτικών ενισχύεται με τη χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή και βιντεοπροβολέα που βρίσκονται σε κάθε τάξη. 

Σημεία προς βελτίωση 

1.Συμμετοχή σε ευρωπαϊκά προγράμματα όπως eTwinning, Erasmus, διαγωνισμό ρομποτικής. 

2.Ενδοσχολική επιμόρφωση για εκπαιδευτικούς και γονείς. 

3. Λόγω της επιδημιολογικής κατάστασης αλλά και λόγω του μικρού δυναμικού του σχολείου δε διοργανώνονται συχνά εκπαιδευτικές εκδρομές στις οποίες συμπεριλαμβάνονται και πολύ ενδιαφέροντα αλλά και παιδαγωγικά προγράμματα για τους μαθητές. 

4. Έμφαση στην πρόληψη και τήρηση κανόνων και ενίσχυση της επικοινωνίας και της συνεργασίας μεταξύ μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών, ώστε να νιώθουν ασφάλεια και να αναζητούν τη βοήθεια και τη συμβουλή τους. 

5.Ελλείψεις σε  παιδαγωγικό υλικό όλων των τάξεων για το γλωσσικό μάθημα,  τα Μαθηματικά και τη Φυσική. 

6.Ανάγκη ανανέωσης του αθλητικού υλικού και των  χαρτών. Διοικητική λειτουργία Θετικά σημεία 

Θεωρούμε ότι ένα στοιχείο που πραγματικά συνέβαλλε καθοριστικά στην αύξηση της αποτελεσματικότητας του σχολείου ήταν το θετικό κλίμα το οποίο επίδρασε στη μάθηση και την επικοινωνία μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών. Καλλιέργησε  αισθήματα αισιοδοξίας, υψηλών προσδοκιών και συνετέλεσε στο να αναλάβουν τα εμπλεκόμενα μέλη την ευθύνη στην εκπαιδευτική διαδικασία και να εργαστούν ώστε να επιτευχθούν  οι εκπαιδευτικοί στόχοι. 

Στη διαμόρφωση θετικού σχολικού κλίματος στη σχολική μονάδα του σχολείου μας καθοριστικό ρόλο έπαιξε ο μεγάλος αριθμός Συλλόγων Διδασκόντων που πραγματοποιήθηκαν  καθώς και οι ομόφωνες αποφάσεις του Συλλόγου. Η διατύπωση προτάσεων, ιδεών δεν ήταν μόνο αποδεκτή αλλά και απαραίτητη και όλοι/ες οι συμμετέχοντες συνδιαμόρφωναν τις οριστικές αποφάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων. Στο πλαίσιο αυτό ήταν  διαρκής η αναζήτηση εναλλακτικών τρόπων επικοινωνίας και συνεργασίας. 

Ακόμα ο τρόπος άσκησης εξουσίας του διευθυντή έπαιξε καθοριστικό  ρόλο στη διαμόρφωση σχολικού κλίματος και  στην ποιότητα της εκπαίδευσης. Το κλίμα εκλαμβάνεται γενικότερα ως η ατμόσφαιρα (φιλική ή εχθρική ή ουδέτερη) που επικρατεί στο σχολείο. 

Οι σχέσεις του Διευθυντή με όλο το Σ.Δ. με τα μέλη του Ε.Ε.Π, Ε.Β.Π., και του βοηθητικού προσωπικού συνέβαλαν ώστε η ατμόσφαιρα στο σχολείο να θεωρείται φιλική με αποτέλεσμα όλοι/ες να προσπαθούν να αποδώσουν καλύτερα και να φέρουν εις πέρας με αποτελεσματικότητα τις εργασίες που τους είχαν ανατεθεί ανάλογα με τις ικανότητες και τις δεξιότητές τους. 

Η συνεργασία του Διευθυντή με τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου ήταν αγαστή. Η Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου σχεδίασε επιμορφωτικές εξ αποστάσεως δράσεις με ποικίλα θέματα κυρίως όμως για την αξιοποίηση των ψηφιακών εργαλείων και την δημιουργική γραφή για τους εκπαιδευτικούς της πρώτης τάξης, στις οποίες συμμετείχαν οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί του σχολείου. 

Ένα στοιχείο που χαρακτηρίζει το θετικό κλίμα του σχολείου είναι και η σχέση της εκπαιδευτικής κοινότητας με τους γονείς και το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων. Η επικοινωνία του Διευθυντή με τους γονείς ήταν άμεση και αποτελεσματική. Για θέματα που αφορούσαν την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, για διοικητικά θέματα, για βεβαιώσεις φοίτησης που ήταν απαραίτητες στους γονείς επικοινωνούσαν τηλεφωνικά ή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και η απάντηση ήταν άμεση με αποτέλεσμα οι γονείς να αισθάνονται ικανοποίηση και ότι και μέσα στον καιρό της πανδημίας υπάρχει άμεση ανταπόκριση στα αιτήματά τους. Ο Σύλλογος Γονέων Κηδεμόνων ήταν πάντα στο πλευρό της εκπαιδευτικής κοινότητας και προσπάθησε με πολλούς τρόπους να βοηθήσει στην καλυτέρευση των εγκαταστάσεων του σχολείου. Με δωρεές κατάφερε να στρωθεί πάτωμα σε αίθουσα γυμναστηρίου στο σχολείο και με δικά του έξοδα και προσωπική εργασία στήθηκε ο χώρος της βιβλιοθήκης ένας χώρος πολύτιμος για τη καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας των μαθητών/τριών του σχολείου.   

Σημεία προς βελτίωση 

Η αποτελεσματικότερη οργάνωση της σχολικής βιβλιοθήκης  θα μπορούσε να  είναι μία δράση που θα απασχολήσει φέτος τη σχολική κοινότητα του σχολείου.  Τόσο οι εκπαιδευτικοί, όσο  οι μαθητές   και οι γονείς μπορούν να συμβάλλουν στην αποτελεσματικότερη λειτουργία  της βιβλιοθήκης έτσι ώστε να αποτελέσει  το λίκνο  δημιουργίας πολιτισμού      και  ανταλλαγής γνώσεων και ικανοτήτων μεταξύ των μελών  της σχολικής κοινότητας. Ακόμα μπορεί να μετατραπεί σε ένα σημείο συνάντησης όλων των διαφορετικών μαθητών/τριών που φοιτούν στο σχολείο μας και να βοηθήσει ουσιαστικά στην συμπερίληψή τους στο κοινωνικό γίγνεσθαι του σχολείου.    

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών 

Θετικά σημεία 

Ως προς την παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία, οι εκπαιδευτικοί πραγματοποιούν συχνά δραστηριότητες που προάγουν την γνωστική, δημιουργική αλλά και κριτική ικανότητα των μαθητών, πολλές από τις οποίες γίνονται στον όμορφο και φιλόξενο χώρο της βιβλιοθήκης  που διαθέτει το σχολείο.  

-Ενδιαφέρονται και συμμετέχουν σε διάφορα προγράμματα με κοινωνικούς και πολιτισμικούς φορείς ( πχ  παρακολούθηση  συναυλίας από την Δημοτική Ορχήστρα Θεσ/νίκης).  

-Λειτουργούν στο σχολείο όλα τα απαραίτητα τμήματα για την υποβοήθηση αδύναμων μαθητών και μαθητών δίγλωσσων  από διαφορετική χώρα προέλευσης. Λειτουργούν Τμήμα Ένταξης, Τμήμα Υποδοχής και Ενισχυτική Διδασκαλία.  

-Στις περιπτώσεις που είναι απαραίτητο εφαρμόζεται η διαφοροποιημένη διδασκαλία με δημιουργία κατάλληλου παιδαγωγικού υλικού από τους εκπαιδευτικούς.  

-Η διδασκαλία των εκπαιδευτικών ενισχύεται με τη χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή και βιντεοπροβολέα που βρίσκονται σε κάθε τάξη.  

-Οι εκπαιδευτικοί εφαρμόζουν καινοτόμες δράσεις για την αποδοχή της διαφορετικότητας και τη συμπερίληψη σε νεοφερμένους μαθητές. 

-Όλα τα παραπάνω συμβάλλουν στο να μην υπάρχουν φαινόμενα εκφοβισμού και επιθετικότητας μεταξύ των μαθητών στο σχολείο. 

Σημεία προς βελτίωση 

-Δεν γίνονται συχνά επιμορφωτικά σεμινάρια εντός του σχολείου για εκπαιδευτικούς και γονείς. 

-Λόγω της επιδημιολογικής κατάστασης αλλά και λόγω του μικρού δυναμικού του σχολείου δεν διοργανώνονται συχνά εκπαιδευτικές εκδρομές στις οποίες συμπεριλαμβάνονται και πολύ ενδιαφέροντα αλλά και παιδαγωγικά προγράμματα για τους μαθητές.

0 $type={blogger}:

Δημοσίευση σχολίου

 

Blogger news

Blogroll

Blog Archive