ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΔΡΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ

 




Αποτίμηση της Δράσης

 

Αλλαγές σε σχέση με τον αρχικό σχεδιασμό (εφόσον υπήρξαν)

Επεξεργασία τεκμηρίωσης

Η αξιολόγηση γινόταν σε όλη τη διάρκεια του προγράμματος, αλλά όπως είναι φυσικό και στο τέλος κάθε δραστηριότητας ξεχωριστά. Τα παιδιά εξέφρασαν τη χαρά τους και συμμετείχαν σε όλες τις δράσεις με ιδιαίτερη προθυμία. Στο τέλος διαπιστώσαμε πως ο σκοπός και οι στόχοι που είχαμε θέσει αρχικά επιτεύχθηκαν. Το πρόγραμμα σημείωσε επιτυχία και οι μαθητές/τριες απέκτησαν γνώσεις, δεξιότητες, άλλαξαν στάσεις, υιοθέτησαν θετικές συμπεριφορές και ανέπτυξαν φιλικές σχέσεις με τους συμμαθητές/τριες τους. Έμαθαν να αντιμετωπίζουν όλα τα παιδιά ως ίσα και ανεξάρτητα με το χρώμα, την κοινωνικοοικονομική τους κατάσταση ή/και τη μαθησιακή τους ικανότητα και να εκφράζουν την προσωπική τους γνώμη χωρίς το φόβο της απόρριψης, μιλώντας για τα συναισθήματά τους στην τάξη χωρίς ντροπή....

Αποτελέσματα της Δράσης

Επεξεργασία τεκμηρίωσης

Ενσωμάτωση προσφύγων και μαθητών με ιδιαιτερότητες και μαθησιακές δυσκολίες. -Ποιότητα επικοινωνίας -Περιορισμός συγκρούσεων/αντιπαραθέσεων -Συνεργασία/Αλληλεγγύη/Δημιουργία φιλικών δεσμών -Διαμόρφωση κλίματος αλληλοσεβασμούκαι εμπιστοσύνης μέσα από συνεργατικές δράσεις....

Βαθμός επίτευξης των στόχων που είχαν τεθεί

4

Παράμετροι που διευκόλυναν την επίτευξη των στόχων

Επεξεργασία τεκμηρίωσης

Η συνεργασία με εξειδικευμένους ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς και η ουσιαστική τους εμπλοκή εμπλούτισε το πρόγραμμά μας, κάνοντας πιο αποτελεσματική και ουσιαστική την εφαρμογή του, μέσα από εκπαιδευτικά προγράμματα, δράσεις και παιχνίδια στα τμήματα. Συνεργασία εκπαιδευτικών με γονείς των τάξεων για την πραγματοποίηση των δράσεων....

Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν

Επεξεργασία τεκμηρίωσης

Καταφέραμε να υπερβούμε τα εμπόδια που προέκυψαν λόγω πανδημίας, αν και έδρασαν περιοριστικά σε κάποιο βαθμό στην επιλογή των προς πραγμάτωση δράσεων. Μη συμμετοχή μερικών (4) μαθητών στην Α’ και Γ’ τάξη, λόγω άρνησης γονέων....

Υλικό που παρήχθη ή αξιοποιήθηκε

Επεξεργασία τεκμηρίωσης

Εκπαιδευτικό, εποπτικό υλικό καθώς και φύλλα εργασίας αντλήθηκαν από το διαδίκτυο....

Επιμορφώσεις που τυχόν υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο της Δράσης

Επεξεργασία τεκμηρίωσης

Στα πλαίσια του σχεδίου δράσης για τη Διαφορετικότητα το σχολείο μας συνεργάστηκε με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς του κέντρου πρόληψης «Σείριος» (κέντρο προαγωγής της ψυχοκοινωνικής υγείας Δήμου Θεσσαλονίκης) και με κοινωνικούς λειτουργούς της Μ.Κ.Ο «Solidarity».  Από την αρχή του προγράμματος πραγματοποιήθηκαν συναντήσεις με τους ειδικούς ψυχικής υγείας και έγιναν συζητήσεις, έτσι ώστε να σχεδιαστεί κατάλληλα το πρόγραμμα και οι δράσεις, σύμφωνα με τις απαιτήσεις της σχολικής μονάδας και τις ανάγκες των μαθητών. Το στάδιο της προετοιμασίας κράτησε δυο μήνες και καταγραφές των συναντήσεων υπάρχουν στο αντίστοιχο ημερολόγιο δράσεων. Όλοι οι μαθητές συμμετείχαν με προθυμία και χαρά, τόσο στις δράσεις που έλαβαν χώρα στο εσωτερικό των τάξεων, όσο και σε αυτές που διαδραματίστηκαν στον προαύλιο χώρο. Μέσα από τις δράσεις οι ψυχολόγοι εντόπισαν προβλήματα, που και οι εκπαιδευτικοί είχαν παρατηρήσει, τα οποία και συζητήθηκαν με τον διευθυντή της σχολικής μονάδας και τους υπεύθυνους κατά περίπτωση εκπαιδευτικούς. Διαπιστώθηκε, με άλλα λόγια, πως η παρουσία ψυχολόγου κρίνεται πολύ χρήσιμη στη σχολική μας μονάδα. Η αναγκαιότητα ψυχολογικής υποστήριξης στους μαθητές και καθοδήγησης στους εκπαιδευτικούς υπήρξε ιδιαίτερα εμφανής. Συμπερασματικά η συνεργασία με εξειδικευμένους ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς και η ουσιαστική τους εμπλοκή εμπλούτισε το πρόγραμμά μας, κάνοντας πιο αποτελεσματική και ουσιαστική την εφαρμογή του....

Προτάσεις για αξιοποίηση των πρακτικών που αναπτύχθηκαν στο πλαίσιο της Δράσης

Επεξεργασία τεκμηρίωσης

Οι πρακτικές που αναπτύχθηκαν στο πλαίσιο της δράσης βρίσκουν εφαρμογή σε όλα τα μαθήματα/εκφάνσεις/δράσεις του ωρολόγιου σχολικού προγράμματος....

Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις στο πλαίσιο της δράσης

Επεξεργασία τεκμηρίωσης

Προτείνουμε ακόμα την πραγματοποίηση επιμορφώσεων των εκπαιδευτικών από ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς (μιας και η σχολική μας μονάδα δεν διαθέτει ειδικούς ψυχικής υγείας σε μόνιμη βάση) με θέματα όπως «Ενεργητική ακρόαση», «Ενσυναίσθηση», «Ψυχολογική υποστήριξη μαθητών», «Συμβουλευτική γονέων», «Διαμόρφωση κλίματος αλληλοσεβασμού και εμπιστοσύνης μεταξύ μαθητών/τριων και εκπαιδευτικών».., καθώς ζητήματα των σχολικών τάξεων που αναδείχθηκαν μέσα από τις δράσεις του προγράμματος χρήζουν ουσιαστικής και αποτελεσματικής διαχείρισης....

Προτάσεις για συνέχιση της Δράσης/ για νέες Δράσεις το επόμενο έτος

Επεξεργασία τεκμηρίωσης

Μιας και το πρόγραμμα  έχει θετική απήχηση σε μαθητές, γονείς και στην ευρύτερη σχολική κοινότητα, προτείνουμε τη συνέχιση και τον εμπλουτισμό του με νέες δράσεις/επισκέψεις, εκτός του σχολικού χώρου, στον οποίο και περιοριστήκαμε φέτος λόγω της ιδιόμορφης τρέχουσας κατάστασης (Covid-19). Επίσης η σύνδεση του προγράμματος με την σχολική βιβλιοθήκη, και η ουσιαστική αξιοποίηση του χώρου (μέσω τον δράσεων που πραγματοποιήθηκαν εκεί) από τα ίδια τα παιδιά, μόνο θετικά αποτελέσματα μπορεί να επιφέρει σε αντίστοιχα μελλοντικά προγράμματα. Τέλος, μιας και το πρόγραμμα έδωσε πολλές ευκαιρίες στους μαθητές για εικαστικές δημιουργίες, με ιδιαίτερα θερμή αποδοχή από μεριάς τους, προτείνουμε την δημιουργία ομάδων δράσης (ανα τμήμα) με βάση τις δεξιότητες των μαθητών, οι οποίες θα αναλαμβάνουν συγκεκριμένες αρμοδιότητες κατά την νέα σχολική χρονιά (π.χ. στολισμό ισογείου της σχολικής μονάδας ανάλογα με τη γιορτή/εποχή). Κάτι τέτοιο θα ενισχύσει την μεταξύ τους συνεργασία, αναδεικνύοντας παράλληλα τόσο νέους τρόπους ουσιαστικότερης αλληλεπίδρασης, όσο και την αξία της εθελοντικής «εργασίας» στα πλαίσια της ευρύτερης σχολικής μονάδας (όχι δηλαδή αποκλειστικά της ομάδας-τάξης), η οποία μόνο χαρά μπορεί να επιφέρει στο σύνολο των μαθητών.  ...

0 $type={blogger}:

Δημοσίευση σχολίου

 

Blogger news

Blogroll

Blog Archive