ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΔΡΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ

 



Αποτίμηση της Δράσης

 

Αλλαγές σε σχέση με τον αρχικό σχεδιασμό (εφόσον υπήρξαν)

Επεξεργασία τεκμηρίωσης

Λόγω περιορισμένου χρόνου και υγιειονομικών συνθηκών δε διοργανώθηκαν εκδηλώσεις ανάπτυξης φιλαναγνωσίας....

Αποτελέσματα της Δράσης

Επεξεργασία τεκμηρίωσης

Ολοκληρώθηκε ο έλεγχος, η χειρόγραφη και ηλεκτρονική καταγραφή, καθώς και η ταξινόμηση της συλλογής σε εννιά διαφορετικές κατηγορίες. Η συλλογή εμπλουτίστηκε με νέες εκδόσεις. Τα βιβλία αυξήθηκαν από 870 σε 1.205. Συντάχθηκε ο κανονισμός λειτουργίας της βιβλιοθήκης. Σταδιακή χρησιμοποίηση του χώρου για τις ανάγκες της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Από το ερωτηματολόγιο, αποδοχής και ικανοποίησης για τον τρόπο λειτουργίας της βιβλιοθήκης, που δόθηκε στα παιδιά στα τέλη Μαΐου παρατηρεί κανείς ότι: α) Βελτιώθηκε η επισκεψιμότητα (σχεδόν διπλασιάστηκαν οι απαντήσεις που δηλώνουν ότι την επισκέπτονται 1 φορά την εβδομάδα). β) Μειώθηκε ο αριθμός των παιδιών που χρησιμοποιεί τη βιβλιοθήκη για επιτραπέζια παιχνίδια και τριπλασιάστηκε ο αριθμός των παιδιών που χρησιμοποιούν τη βιβλιοθήκη για δανεισμό βιβλίων, αναζήτηση πληροφοριών και παρουσίαση εργασιών. γ) Τα περισσότερα παιδιά δήλωσαν ότι βρίσκουν τα βιβλία που τα ενδιαφέρουν πλέον πιο εύκολα. δ) Παραμένει η επιθυμία για διαφορετικές εκδηλώσεις στη βιβλιοθήκη (π.χ. αφιερώματα σε συγγραφείς). ...

Βαθμός επίτευξης των στόχων που είχαν τεθεί

3

Παράμετροι που διευκόλυναν την επίτευξη των στόχων

Επεξεργασία τεκμηρίωσης

Τα όσα καταφέραμε οφείλονται στην εργατικότητα και στην ευσυνειδησία των μελών της ομάδας. Επίσης, ο χώρος που στεγάζεται η βιβλιοθήκη ήταν έτοιμος από υλικοτεχνικής πλευράς, χάρη στην προσφορά του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, γεγονός που διευκόλυνε το έργο μας. Παράλληλα τα δύο επιμορφωτικά σεμινάρια της Συντονίστριας Εκπαιδευτικού Έργου βοήθησαν σημαντικά τη Δράση....

Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν

Επεξεργασία τεκμηρίωσης

Υπήρξε δυσκολία στις περιοδικές συναντήσεις των μελών της ομάδας, εξαιτίας του ωραρίου και του φόρτου εργασίας. ...

Υλικό που παρήχθη ή αξιοποιήθηκε

Επεξεργασία τεκμηρίωσης

Το αρχείο της βιβλιοθήκης σε χειρόγραφη και ηλεκτρονική μορφή. Ο κανονισμός λειτουργίας της βιβλιοθήκης. Ερωτηματολόγιο μαθητών/μαθητριών για τη διερεύνηση απόψεων για τη λειτουργία της βιβλιοθήκης (πριν την έναρξη της δράσης και στην ολοκλήρωσή της). ...

Επιμορφώσεις που τυχόν υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο της Δράσης

Επεξεργασία τεκμηρίωσης

Πραγματοποιήθηκε διήμερο επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα "Σχολική Βιβλιοθήκη" από τη συντονίστρια εκπαιδευτικού έργου κ. Ιωάννα Αρβανίτη. Την πρώτη μέρα το σεμινάριο είχε ως θέμα τον ρόλο, τον χώρο και τη λειτουργία της Βιβλιοθήκης του σχολείου και τη δεύτερη μέρα είχε ως θέμα τον ρόλο, τον χώρο και τη λειτουργία της Βιβλιοθήκης της τάξης....

Προτάσεις για αξιοποίηση των πρακτικών που αναπτύχθηκαν στο πλαίσιο της Δράσης

Επεξεργασία τεκμηρίωσης

Εμπλουτισμός της βιβλιοθήκης με νέα βιβλία και αρχειοθέτησή τους όπως και τα υπάρχοντα. Ανταλλαγή μεταξύ των εκπαιδευτικών του σχολείου  καλών πρακτικών, που εφαρμόστηκαν στη Βιβλιοθήκη κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς και αφορούν την ουσιαστική αξιοποίηση του χώρου....

Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις στο πλαίσιο της δράσης

Επεξεργασία τεκμηρίωσης

Ενδοσχολική επιμόρφωση με παρουσίαση και ανταλλαγή με άλλα σχολεία καλών πρακτικών αξιοποίησης του χώρου της Βιβλιοθήκης....

Προτάσεις για συνέχιση της Δράσης/ για νέες Δράσεις το επόμενο έτος

Επεξεργασία τεκμηρίωσης

Οργάνωση εκδηλώσεων για την ενίσχυση της φιλαναγνωσίας π.χ. έκθεση βιβλίου, πρόσκληση συγγραφέα. Λειτουργία της δανειστικής βιβλιοθήκης σε εβδομαδιαία βάση. Δημιουργία κάρτα μέλους. Η διασύνδεση της Δράσης αυτής με την άλλη Δράση, που πραγματοποίησε το σχολείο και αφορά τη συμπερίληψη και την ουσιαστική αξιοποίηση του χώρου της Βιβλιοθήκης από όλα τα παιδιά του σχολείου, ανεξάρτητα από τις όποιες ιδιαιτερότητες, μόνο θετικά αποτελέσματα μπορεί να έχει στην καλλιέργεια καλού κλίματος  στο σχολείο και στην ανάπτυξη της φιλαναγνωσίας....

0 $type={blogger}:

Δημοσίευση σχολίου

 

Blogger news

Blogroll

Blog Archive