ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ: ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ - ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ
Τίτλος:
«Εγώ κι εσύ μαζί…»
Υπεύθυνη
εκπαιδευτικός: Σπυριδούλα Αλεξίου
Τάξη:
Β΄ Δημοτικού
Γενική στόχευση δεξιοτήτων προγράμματος:
Ανάπτυξη
κοινωνικής συνείδησης, ανάληψης
πρωτοβουλιών, υπευθυνότητας, συνεργατι-κότητας. Ικανότητα επίλυσης
προβλημάτων. Ενσυναίσθηση. Κριτική σκέψη. Οργανωτικότητα. Ανθεκτικότητα.
Αλληλοβοήθεια. Κοινωνική μέριμνα. Πληροφορικός ψηφιακός γραμματισμός.
Τι σημαίνει «εθελοντής»;
Στόχοι εργαστηρίου:
Πληροφορικός και ψηφιακός γραμματισμός. Συνεργασία. Οργανωτικότητα.
Κοινωνική ευαισθησία. Υπευθυνότητα.
1η Δραστηριότητα
Η εκπαιδευτικός έγραψε στον πίνακα τις λέξεις «εθελοντής» και
«εθελοντισμός» και ρώτησε τους μαθητές αν τις έχουν ξανακούσει κι αν γνωρίζουν τη
σημασία τους. Ύστερα από συζήτηση σχημάτισαν
όλοι μαζί έναν εννοιολογικό χάρτη ηλεκτρονικά www.bubbl.us καταγράφοντας όλες τις λέξεις
που ακούστηκαν σχετικά με αυτές τις έννοιες.
2η Δραστηριότητα
Αναζήτησαν σε ένα ηλεκτρονικό λεξικό (Η Πύλη της Γλώσσας) τις
ερμηνείες των παραπάνω εννοιών και στο internet τα είδη του εθελοντισμού που
υπάρχουν. Ανιδιοτελής, Επίσημος και μη, Εθελοντισμός νέων και
Επαγγελματικός Εθελοντισμός. Ακολούθησε
συζήτηση πάνω σε αυτό.
3η Δραστηριότητα
Οι μαθητές αναζήτησαν σε ένα ηλεκτρονικό λεξικό (Η Πύλη της Γλώσσας)
τις ερμηνείες των εννοιών «εθελοντής» και «εθελοντισμός».
Στη συνέχεια η εκπαιδευτικός τους ανέφερε τα είδη εθελοντισμού:Ανιδιοτελής,
Επίσημος και μη, Εθελοντισμός νέων και Επαγγελματικός Εθελοντισμός.
4η Δραστηριότητα
Δημιούργησαν τον εννοιολογικό χάρτη της λέξης «εθελοντισμός».
5η Δραστηριότητα
Οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες και η καθεμιά αναζήτησε μέσω internet
μία εθελοντική οργάνωση (Γιατροί Χωρίς Σύνορα, Ερυθρός Σταυρός, UNESCO, UNICEF,
O.H.E., ΑNIMA,ΠΑΙΔΙΚΑ ΧΩΡΙΑ SOS,
ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ, ΓΡΑΜΜΗ ΖΩΗΣ κ.τ.λ. και κατέργαψε πληροφορίες για αυτήν,
όπως τους στόχους της και τις δράσεις της. Έπειτα οι ομάδες παρουσίασαν στην
ολομέλεια τις εθελοντικές οργανώσεις που κατέγραψαν.
0 $type={blogger}:
Δημοσίευση σχολίου