ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

     ΘΕΜΑΤΙΚΗΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία

ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ:  Οικονομία και ηθική

Τίτλος: « Πόσο δίκαιη είναι η σοκολάτα σου;»

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Σπυριδούλα Αλεξίου

Τάξη: Β΄ Δημοτικού

 Γενική στόχευση δεξιοτήτων προγράμματος:

Δεξιότητες 21ου αιώνα: Κριτική σκέψη, Συνεργασία, Δημιουργικότητα

Δεξιότητες Ζωής: Αποδοχή της πολιτισμικής διαφοράς, Ενσυναίσθηση, Σεβασμός, Υπευθυνότητα, Σεβασμός στη διαφορετική άποψη.

Ψηφιακές Δεξιότητες: Δεξιότητες χρήσης ψηφιακών μέσων,  Δεξιότητες παραγωγής περιεχομένου και διαμοιρασμού του σε ηλεκτρονικά μέσα, Ψηφιακός γραμματισμός, Ασφαλές Διαδίκτυο.

Δεξιότητες του Νου: Επίλυση προβλημάτων, Ικανότητα οργάνωσης, ανάλυσης και σφαιρικής θεώρησης.

Κεντρικές Δεξιότητες στόχευσης: Πολιτειότητα, Ενσυναίσθηση, Γνώση και κριτική κατανόηση του κόσμου.

    1ο Εργαστήριο                      2,4 & 5/4 /2024          

               «Από πού είσαι σοκολάτα;»

 Στόχοι εργαστηρίου:   

1.   Ανάπτυξη υπευθυνότητας μέσα από την εργασία ολοκλήρωσης του συγκεκριμένου έργου.

2.  Εξάσκηση και ανάπτυξη αναλυτικής και κριτικής σκέψης χρησιμοποιώντας στοιχεία για τις γεωγραφικές περιοχές που ευδοκιμεί το κακαόδεντρο και εξηγώντας γιατί δεν καλλιεργείται στις περιοχές που το καταναλώνουν.   

 1η Δραστηριότητα

1.Παιχνίδι για την ένωση της ομάδας και το «σπάσιμο του πάγου».

Τα παιδιά σηκώθηκαν  όρθια και η δασκάλα τα χώρισε  σε πέντε ομάδες με βάση τις προτιμήσεις τους στο είδος σοκολάτας που επιλέγουν. Λευκή, μαύρη, γάλακτος, αμυγδάλου . Έτσι σχηματίστη-καν και οι ομάδες.

2.  Συνεργατική δραστηριότητα ανάγνωσης στατιστικών σχεδιαγραμμάτων και διεξαγωγή συμπερασμάτων για τις χώρες παραγωγής και κατανάλωσης σοκολάτας.

Σε κάθε ομάδα δόθηκαν δύο φύλλα εργασίας, τα οποία περιείχαν διαγράμματα σχετικά με την παράγωγή κόκκων κακάο και την κατανάλωση σοκολάτας ανά ήπειρο και ανά χώρα. Οι μαθητές παρατήρησαν τα διαγράμματα και έθεσαν ερωτήσεις και τις απάντησαν. Έπειτα έκαναν ανταλλαγή στα φύλλα εργασίας μετάξύ τους ώστε όλοι στην ομάδα να συζητήσουν τις παρατηρήσεις τους.  Στο τέλος έβγαλαν συμπεράσματα σχετικά με τον άδικο τρόπο που σχετίζεται η παραγωγή με την κατανάλωση σοκολάτας. Στις χώρες που παράγεται η πρώτη ύλη της σοκολάτας τα ποσοστά κατανάλωσης είναι μικρά, ενώ στις χώρες που δεν γίνεται παραγωγή η κατανάλωση είναι μεγάλη. Οι άνθρωποι που εργάζονται σκληρά για να παράγουν τους κόκκους κακάο δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να καταναλώσουν  σοκολάτα.

3.   Αφού τελείωσαν, η κάθε ομάδα παρουσίασε στην ολομέλεια τις ερωτήσεις- απορίες  και τις απαντήσεις που έγραψε. Η δασκάλα έκανε καταγραφή στον πίνακα των βασικών στοιχείων. Ακολούθησε συζήτηση  και διατυπώθηκαν τα αποτελέσματα της έρευνας.



















2.  Τέλος, έγινε συζήτηση με τα ερωτήματα: «Ποια είναι η πρώτη ύλη που χρησιμοποιούμε στη σοκολάτα;» , «Στην Ελλάδα έχουμε κακαόδεντρα;», «Σε ποιες χώρες ευδοκιμούν;»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου